۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1369
کد خبر: 83580133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین اجلاس نماز استان اصفهان برگزار شد

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83580133
دومین اجلاس نماز استان اصفهان برگزار شد

اصفهان - ایرنا - دومین اجلاس استانی نماز روز چهارشنبه در سالن اهل بیت (ع) اصفهان با عنوان « نماز و مدرسه» برگزار شد.

اجلاس یاد شده با هدف نشر و اعتلای فرهنگ نماز، ترویج معنویت و خداباوری درجامعه ،توجه جدی ادارات به نماز و حضور فعال کارکنان در نمازخانه ادارات، استفاده بهتر از ظرفیت خیران مسجد ساز و نمازخانه ساز، توجه به برتری نماز بر کسب و کار، توجه به ترویج فرهنگ نماز در میان جوانان به عنوان آینده ساران کشور و اثرگذاری نماز بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برپا شد.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در مراسم آغازین این اجلاس با اشاره به جایگاه خانواده در تربیت انسان‌گفت: مهمترین عنصر در تربیت دینی و اهتمام به نماز جایگاه خانواده است و باید به آن توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم‌رنجبر اظهار کرد: خدا محوری، آخرت محوری، عمل محوری، احترام به جمع و ارتباط مستقیم بین مسائل عبادی و اقتصادی پنج مولفه‌ای است که سعادت دنیا و آخرت مرهون آن است و خداوند این پنج نکته را در نماز همواره گوشزد می‌کند.
وی ادامه داد: خدا محوری در زندگی انسان جایگاه رفیعی دارد و اگر از یاد خدا غفلت کنیم زندگی انسان با چالش های متعددی مواجه میشود.
رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: در آیات قرآن صدهزار مرتبه نام خدا ذکر شده است و صد رابطه بین خلق و خالق در قرآن معرفی شده است که مهمترین آن ‌نماز است
وی دومین مولفه مهم را آخرت‌گرایی دانست و ادامه داد: خداوند جایگاه ویژه‌ای برای عمل قائل است و لذا به جای حرف زدن باید اهل عمل بود و اخلاق صالح را با عمل خود به دیگران منتقل کنیم.
حجت الاسلام رنجبر اظهار کرد: احترام به جمع یکی از مولفه‌های سعادت دنیا و آخرت است و می‌بینیم در اعمال عبادی جمع جایگاه ویژه‌ای دارد و از همین رو نمازهای جمعه، جماعت و اعیاد به جماعت خوانده می شود.
وی به ارتباط مستقیم اعمال عبادی با اقتصاد اضافه کرد: از منظر دین اسلام عبادت با پول حرام باطل است و اگر نخ لباس از حرام باشد یا حق و حقوق دیگران پرداخت نشده باشد، نماز باطل است.
رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه نوجوانان به نماز گفت: سال گذشته در ۲هزار و ۳۰۰ نشست در خصوص نماز در  مدارس برای خانواده‌ها و دانش آموزان برگزار شد و امسال برنامه‌های بیشتری برای دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان در این خصوص تدارک دیده شده است.
دومین اجلاس استانی نماز با همکاری  استانداری، اداره کل آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان  اصفهان برگزار شد.
در پایان این مراسم از برگزیدگان نماز استان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha