گفتمان بسیج در جهان اسلام غالب شده است

تربت حیدریه- ایرنا- معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رمز نجات و اعتلای کشور پیاده‌سازی تفکر و روحیه بسیجی است گفت: امروز گفتمان بسیج، یعنی همان گفتمان انقلابی‌گری بر منطقه و جهان اسلام سایه انداخته است.

سردار سرتیپ پاسدار سالار آبنوش روز سه شنبه در مراسم شکوه اقتدار بسیج و در جمع بسیجیان تربت حیدریه افزود: اگر مشکلاتی هم در سطح جامعه داریم بدان خاطر است که هنوز نتوانستیم تفکر و گفتمان بسیج و مدیریت جهادی را در سطوح مدیریتی کشور به صورت کامل به منصه ظهور برسانیم.
وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و در گام نخست، معادلات و محاسبات غرب به هم خورده و در شرایطی که آنها قدرت را در موشک و بمب اتم می دانند امروز قدرت و تفکر بسیجی و گفتمان انقلابی گری در سطح منطقه سایه انداخته است.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی گام دوم انقلاب را آغاز کرده ایم که گام نخست را با سرافرازی و عزتمندانه پشت سر گذاشته و قله های بزرگی را فتح و موانع زیادی را نیز از پیش روی برداشته ایم و بر قدرت های بزرگ نیز فایق آمده ایم.

سردار سرتیپ آبنوش افزود: بر این اساس این راه در گام دوم انقلاب باید با قدم های بلندتر و استوارتر برای رسیدن به هدف نهایی که همان تحقق ظهور و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی در سراسر گیتی است برداشته شود.
وی با بیان اینکه دشمن در طول ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب از هیچ تلاشی برای انحراف و فروپاشی نظام اسلامی دریغ نکرد ادامه داد: هر چند در این مدت دشمنان علیه نظام و ملت ما ائتلاف تشکیل داده اند و با جنگ، تحریم، تهدید و ایجاد فتنه، خبیثانه رفتار کردند اما همین صف آرایی و تشکیل ائتلاف، موید آن است که ایران به سطح بالایی از بازدارندگی در عرصه های مختلف رسیده است.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تفاوت قدرت بازدارنده ما با ابر قدرت های شیطانی در این است که قدرت و توانمندی ایران برگرفته از فقه ائمه اطهار(ع) و ولایت مطلقه فقیه است و همین دشمن را عاصی و خشمگین کرده است.
آبنوش افزود: نخستین مولفه قدرت، توان دفاعی و بازدارندگی است و در حالی که از بین ۲۰۰ کشور دنیا ۱۹۰ کشور به ۱۰ کشور دیگر وابستگی دفاعی و نظامی دارند اما کشور و ملت ایران بدون هیچ وابستگی و بر اساس توانمندی های داخلی، به قدرتی منطقه ای در عرصه دفاعی و نظامی تبدیل شده است.
وی از مولفه علمی، تحقیقاتی به عنوان دومین مولفه قدرت یاد کرد و گفت: امروز ایران در عرصه های مختلف علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، صنعت هسته ای، موشکی و سلولهای بنیادین و نانو با مدیریت جهادی، تفکر و گفتمان انقلابی گری در بین ۱۰ کشور نخست دنیا و حتی رتبه های نخست تا سوم قرار گرفته است.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح سومین مولفه انقلاب اسلامی یعنی مولفه سیاسی نیز گفت: همیشه در حوزه سیاست این سوال بین نخبگان جهان مطرح بود که چگونه ملتی که ضعیف ترین و ذلیل ترین بودند امروز بعد از ۴۰ سال توانستند این گونه عزتمندانه و با اقتدار و در عین حال مستقل زندگی کنند؟
ویژه برنامه شکوه اقتدار گرامیداشت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با استقرار گردان های کوثر و الی بیت المقدس بسیج تربت حیدریه در تقاطع خیابان شورا تا خیابان فردوسی شمالی آغاز شد و در ادامه این یگانها از مقابل سردار آبنوش، مسوولان نظامی و شورای تامین شهرستان رژه رفتند.
هم اکنون افزون بر ۷۰ هزار بسیجی در ۷۵۰ رده مقاومت در شهرستان تربت حیدریه در عرصه های مختلف دفاعی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی فعالیت می کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha