سیاست کاهش ارز بری ۷۶ میلیون یورویی در صنایع برق، الکترونیک و مخابرات

تهران- ایرنا- فعالیت ششمین میز تعمیق ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن وتجارت به منظور کاهش ارز بری ۷۶ میلیون یورویی در صنایع برق، الکترونیک و مخابرات در دستور کار قرار گرفت.

براساس این برنامه ریزی در این میز ۲۶ شرکت تولید کننده صنعت برق، الکترونیک و مخابرات حضور دارندکه با اپراتورهای تلفن همراه و ثابت کشور قرار داده‌هایی برای داخلی سازی امضا کرده‌اند.

مراسم مزبور امروز ( سه شنبه) با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و «مهدی صادقی نیارکی» سرپرست معاونت امورصنایع وزارت صنعت گفت: تاکنون ۱۱ برنامه راهبردی از جمله تعمیق و توسعه ساخت داخل قابل دستیابی به استقلال و خود اتکایی صنعتی، مدیریت واردات و

بستر سازی تقویت درون زایی و برون گرایی در بخش های داخلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده و در این ارتباط تاکنون پنج میز تعمیق ساخت د اخل در بخش‌های خودرویی، موتورسیلکت،  پتروشیمی و صنایع معدنی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری پنج میز یاد شده تاکنون کاهش ارزبری ۲۵۰ میلیون یورویی در خودرو و ۶۰ میلیون یورویی در صنعت پتروشمی را وارد مراحل اجرایی کرده است .

این مقام مسوول یادآور شد: ماه‌های آینده برگزاری میزهای تخصصی در صنایع لوازم خانگی، صنایع ریلی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی و قطعات بزرگ خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین «کیوان گردان » مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت در این مراسم گفت: براساس همکاری اپراتورهای تلفن همراه و ثابت کشور از ابتدای مردادماه امسال، تعاملات لازم برای حرکت در مسیر خود اتکایی در این صنایع در دستورکارقرار گرفت که بازاری سه میلیارد دلاری در داخل کشور دارد و برگزاری این میز تخصصی کاهش ارز بری ۷۶ میلیون یورویی را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کالاهایی که در این میز قرار گرفته در گذشته وارد کشور می شد که اکنون واردات آنها قطع شده که از جمله آنها می توان به  مودم و باطری های صنعتی اشاره کرد.

گردان افزود: بخشی از قراردادهای امروز نیز برای افزایش خرید داخلی است که از جمله‌آنها کابل‌های نوری و مسی قابل اشاره است که پیشتر نیاز کشور به آنها از خارج تامین می شد .

این مقام مسوول اضافه کرد: سال ۹۶ بیش از ۶۶ میلون دلار مودم به کشور وارد شد که اکنون نیاز به آن به کمتر از ۱۲ میلیون دلار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha