۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83566643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۱۶۰ هزار برچسب درج قیمت در مهاباد

۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبر: 83566643
توزیع ۱۶۰ هزار برچسب درج قیمت در مهاباد

مهاباد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مهاباد گفت: ۱۶۰ هزار برچسب درج قیمت بین بازاریان و اصناف این شهرستان توزیع شده است.

هاشم لاجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بازرسان اتاق اصناف این شهرستان ۶۰ هزار برچسب قیمت را در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و در راستای تشدید نظارت بر بازار پس از اصلاح قیمت بنزین در نقاط مختلف شهر در بین بازاریان توزیع کرده‌ و مابقی نیز در حال توزیع است.

وی ادامه داد: نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور یکی از مهمترین وظایف اتحادیه‌هاست که صنوف باید نسبت به استفاده از آن اقدام کنند.  

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی، درج نکردن قیمت که شامل نصب نکردن برچسب قیمت بر کالا و استفاده نکردن از تابلو نرخ دستمزد خدمت در محل کسب است به نحوی که برای مراجعه‌کنندگان قابل رویت نباشد، تخلف بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رییس اتاق اصناف مهاباد با اشاره به اینکه بیشترین تخلف‌های صنفی در این شهرستان مربوط به درج نکردن قیمت و ارایه ندادن فاکتور به خریدار است، بیان کرد: بازاریانی که تاکنون موفق به دریافت برچسب درج قیمت نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اداره اتاق اصناف نسبت به تحویل رایگان آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف همه‌روزه بر نحوه اجرای این قانون نظارت کرده و در صورت مشاهده هر تخلفی، برابر مقررات اعمال قانون خواهند کرد.  

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف، گران‌فروشی و احتکار با شماره ۱۲۴ یا شماره ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند.  

براساس ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مصوب ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی تمامی عرضه‌کنندگان کالا و خدمات اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع‌کنندگان، فروشندگان کالا و ارایه‌ دهندگان خدمات اعم از فنی و حرفه‌ای مکلفند با درج قیمت یا الصاق برچسب روی کالا و یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.

۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در مهاباد فعالیت می‌کند؛ این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha