اعتراض به شکاف طبقاتی در چهارچوب قانون یک حق است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: آتش کشیدن اموال عمومی و خصوصی و همچنین کشتن انسان‌ها یک عمل نابه حق است اما اعتراض به شکاف طبقاتی در چهارچوب قانون یک حق است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک توفیق کسب مجوز ملبس شدن به لباس روحانیت به طلاب حوزه علمیه استان تهران گفت: این لباس مقدس یک هویت و دنیای جدیدی برای انسان‌ها به وجود می‌آورد و بنده آنقدر به این لباس علاقه داشته و دارم که هنوز کسی در سخت‌ترین شرایط و زمان جنگ، صلح، تظاهرات، قبل و بعد از انقلاب، مبازرات و... با لباس غیر روحانیت مرا مشاهده نکرده است و با اعتقاداتی که دارم به اندازه جانم به این لباس عشق می‌ورزم.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی روحانیت استمرار حرکت انبیاء، امامان و جانشینان آنها در زمان غیبت امام عصر(عج) است، اظهار داشت: با استناد به روایات هرکس با ولایت فقیه در تضاد و تقابل باشد به مانند تضاد و تقابل با خداوند است زیرا امامان (علیه السلام) ادامه رسالت پیامبران و اولیاء فقیه در بستر زمان ادامه‌دهنده رسالت امامان هستند.

نماینده ولی فقیه در ارتش یکی از مهمترین وظایف روحانیت را نشان دادن راه‌های رسیدن به خداوند و آرمان‌های انبیاء خواند و تصریح کرد: کسب افتخار خلیفه پیامبر(ص) شدن در عصر غیبت الزامات و هزینه‌هائی از جمله تربیت نفس خویش قبل از تربیت دیگران، بی‌رغبتی به دنیا و داشتن اخلاص در عمل را در پی دارد.

محمدحسنی با استناد به روایتی از امام علی(ع) خاطرنشان کرد: هر کس خودش را پیشوا، امام و الگوی دیگران می‌داند باید قبل از ساختن دیگران به ساختن و تربیت نفس خویش بپردازد و خیلی خطرناک است که خود ناساخته‌ای پرچم انسان‌سازی را به دست گیرد.

وی بی‌رغبتی به دنیا را آلوده نشدن به محرمات و مشبهات خواند و ابراز داشت: فقر بزرگترین دشمن بشریت است و بی‌رغبتی به دنیا به معنی رضایت دادن به فقر نیست اما کسانی که خود را در جایگاه الگوی جامعه می‌دانند باید خود را با ضعیف‌ترین اقشار جامعه هماهنگ کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آتش کشیدن اموال عمومی و خصوصی و همچنین کشتن انسان‌ها یک عمل نابه حق است اما اعتراض به شکاف طبقاتی در چهارچوب قانون یک حق است، عنوان کرد: اگر در زمان گذشته و حال انسان‌های پاکباخته حاضر بودند و هستند که سر و جانشان را فدای امام(ره) کنند برای این بود که ایشان با اینکه مرجع مقتدر جهان بود ولی سطح زندگی‌اش با فقرا هماهنگ بود و در عمل نیز اخلاص داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =