خدمت بی منت پای میز خدمت

زاهدان- ایرنا- میز خدمت طرحی شایسته که در بسیاری از مراکز اداری، مساجد، مصلاهای نماز جمعه و یا مراکز عمومی توسط دستگاه‌های دولتی برای انجام خدمات لازم و بی‌منت و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغه‌های مردم انجام می شود، خدمتی در خور شان مردم که همواره مورد تاکید بزرگان اسلام و انقلاب بوده و از ارکان مهم یک نهاد دولتی باید به حساب آید.

آغاز هفته بسیج بهانه‌ای شد تا شماری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان با استقرار میزخدمت و حضور در مصلی قدس زاهدان و دیدارهای چهره به چهره به بررسی و تا حد امکان حل و فصل مسائل و مشکلات مردم بپردازند.

مسئولان دغدغه‌مندی که ساعاتی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس میزبان مردم بعنوان ولی نعمت‌های جامعه بوده و در فضایی معنوی و صمیمی پای درددل مردم نشسته و با شنیدن مسائل و مشکلات آنان تلاش مضاعفی را برای حل آنها بکار گرفتند. 

مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی با شنیدن صحبت ها، انتقادات و پیشنهادات ارباب رجوع و پیگیری مسایل و مشکلات آنان جلوه ای از خدمت بی منت را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که مسئولان هم از جنس مردم و از بطن جامعه هستند و مشتاقانه آماده خدمت و گره‌گشایی از مشکلات مردم در هر زمان و مکانی هستند.

برگزاری میزخدمت علاوه بر رفع مشکلات و بیان دغدغه‌ها سبب امیدآفرینی در جامعه، افزایش اعتماد مردم نسبت به مسئولان و سرعت گرفتن امور اداری و کیفیت بخشی به آن‌ها می‌شود.

استقرار میزخدمت در حاشیه نماز جمعه موجب همدلی و همبستگی بیش از پیش مردم و مسئولان و بیانگر دغدغه آنان برای رفع مشکلات مردم است.

حضور مسئولان در میان مردم و بیان مشکلات از جانب مراجعه کنندگان باعث دلگرمی و ایجاد امید در مردم می شود بطوریکه به گفته یکی از مراجعان؛ همین که مسئول یک اداره با روی گشاده و صمیمی به گفت وگو با مردم می نشیند حتی اگر مشکل هم حل نشود موجب رضایت‌مندی آنان  می شود.

صادق شهرکی یکی از نمازگزارانی که برای بیان مشکل اجتماعی به میزخدمت مراجعه کرده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که برای بیان آن آمده بودم مساله حفاری‌های انجام شده در سطح معابر شهر زاهدان و بر جاماندن آثار این حفاری‌ها در شهر بود.

وی افزود: با مراجعه به مسئول مربوطه و بیان مشکل با پاسخی قانع کننده روبه رو شدم که بسیار امیدوار کننده بود.

شهرکی ادامه داد: مسئول مربوطه توضیح داد که دلیل آسفالت نشدن حفاری ها تست های فنی، اجرای سیستم‌های فشارشکن و نصب علمک ها است که تمام این مراحل برای ایمنی شهروندان انجام می شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم به دلیل ناآگاهی از مسائل فنی و تخصصی از وجود حفاری ها در سطح شهر گلایه مند هستند در حالی که با اطلاع رسانی لازم می توان دلیل بازسازی نشدن مسیرهای حفاری شده را به مردم اطلاع داد.

علی رضایی یکی دیگر از افراد مراجعه کننده در این طرح گفت: انجام چنین اقداماتی نظیر استقرار میزخدمت کمک خیلی خوبی برای حل مشکلات بسیاری از مردم که ممکن است مدتها طول کشیده، خواهد بود.

وی با قدردانی از این ابتکار افزودد: برگزاری چنین طرح هایی در مراکز مختلف شهری علاوه بر برطرف کردن بخشی از مشکلات عمومی، اعتماد مردم به مسئولان را بیش از پیش تقویت می کند.

رضایی بیان کرد: شاید برخی از شهروندان مسیر طرح مشکل خود را ندانند که با برپایی میزخدمت در مساجد و مصلا این قبیل افراد نیز راه بیان مشکل شان را پیدا کرده و درصدد رفع آنها برمی آیند.

 مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان که در یکی از میزهای خدمت در حال گفت وگو با یک شهروند بود به خبرنگار ایرنا گفت: طرح برپایی میزخدمت به مناسبت هفته بسیج از سوی بسیج استان برنامه ریزی شده و اداره ثبت احوال نیز هماهنگ با سایر دستگاه ها در این کار شایسته و مردم پسند شرکت کرده است.

رضا راحت‌دهمرده ادامه داد: این سازمان خدمت به مردم را وظیفه خود می‌داند و در این راه همواره پیش قدم است بطوریکه سال گذشته در حوزه رضایتمندی خدمات به مردم رتبه برتر سیستان و بلوچستان را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارائه خدمات در این سازمان در کمترین زمان ممکن انجام می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در خصوص ثبت وقایع حیاتی در این استان گفت: این سازمان در ۵۴ نقطه استان دارای اداره و نمایندگی است و در هشت بیمارستان نیز تمام وقت کار صدور آنی شناسنامه را انجام می دهد.

وی در خصوص فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از هشت هزار و ۸۰۰ پرونده در این مورد رسیدگی شده که بیش از سه هزار و ۶۴۲ جلد شناسنامه از سال ۹۲ تا اول مهر امسال صادر و تحویل افراد شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: میز خدمت فرصتی مناسب برای ارتباط بی واسطه مردم و مسئولین است.

سید مهدی عبادی اظهار داشت: مردم می‌توانند با مراجعه به میزهای خدمت مشکلات خود را با مسئول مربوطه مطرح و در صدد رفع آن بر آیند.

وی ادامه داد: بنده در طول هفته یک روز را به ملاقات مردمی اختصاص داده تا بتوان مشکلات مردم را شناخته و راهی برای رفع آن پیدا کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز از ابتدای اجرای طرح تاکنون پنج مراجعه کننده حضور یافتند که بسته به مراجعه افراد کارشان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور زیربنایی شهرداری زاهدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت این هفته و همچنین پاسخگویی چهره به چهره افراد با مسئولین این میز خدمت در مصلی شهر زاهدان برپا شده است.

جمشید میری ادامه داد: شهروندان سرمایه های گرانبهای یک جامعه هستند که باید برای رفع مشکلات آن‌ان اقدام کرد.

وی بیان کرد: برگزاری این طرح ها علاوه بر رفع مشکلات، باعث افزایش اعتماد میان مردم و مسئولان خواهد شد.

معاون امور زیربنایی شهرداری زاهدان گفت: امروز در رابطه با حوزه کاری شهرداری سه مراجعه کننده حاضر شدند که عمده مشکلات آن‌ها مربوط به حوزه آسفالت و بهسازی معابر بود.

وی ادامه داد: با بیان مشکلات مربوط به این حوزه و همچنین برنامه هایی که باید قبل از اجرا آسفالت در معابر انجام شود بسیاری از افراد قانع و این نهاد را معتمد و امین خود دانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =