۲۲ آبان ۱۳۹۸،‏ ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83553788
۰ نفر
روابط دیرینه ایران و چین زمینه همکاری تشکل ها را فراهم کرده است

پکن- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به روابط دیرینه و قدیمی تهران و پکن گفت: روابط گسترده اقتصادی و تجاری ایران و چین، زمینه توسعه همکاری میان تشکل های بازرگانی دو کشور را فراهم کرده است.

«مسعود خوانساری» روز چهارشنبه در نشست با اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین (شمال) در سفارت ایران در پکن هدف از سفر هیات اتاق تهران به چین را بررسی راه های تعمیق این مناسبات دانست. 
رئیس اتاق تهران ضمن تشریح قابلیت  های اتاق تهران با بیش از ۲۰ هزار عضو در تمام عرصه ها و صنایع، زمینه ها و ظرفیت های همکاری این اتاق با نهادهای اقتصادی و تجاری چین و همچنین اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین را بسیار گسترده خواند.
او ارتباط مستمر میان اتاق تهران بویژه کمیسیون های تخصصی این اتاق با کار گروههای تخصصی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در پکن را مورد تاکید قرار داد . 
حسن توانا رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین (شمال) نیز در این نشست طی گزارشی چگونگی شکل گیری تشکل بازرگانی ایرانیان مقیم چین و ساختار اتاق منطقه شمال به مرکزیت پکن را تشریح و عملکرد ۱۲ ساله این اتاق را برشمرد. 
او آشنایی به فرهنگ و زبان چین، شناخت قوانین تجارت و بازرگانی و تحولات اقتصادی چین، ارتباطات تنگاتنگ با تشکل های بازرگانی، صنایع مختلف و تولیدکنندگان چین را از ویژگی‌های اعضای اتاق بازرگانان ایرانی مقیم چین ذکر کرد و آمادگی اتاق پکن را جهت همکاری مستمر با اتاق تهران در چارچوب یک سازوکار تعریف شده میان طرفین اعلام کرد.
 در این نشست مهرداد توکلی نایب رییس و مجید شماعی زاده دبیرکل اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شمال چین نیز قابلیت های کارگروههای تخصصی و فعالیت های اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین از جمله معرفی و سازماندهی حضور در نمایشگاه های مختلف ، اعزام گروه های تجاری چین به ایران ، ارتباطات با اتاق های بازرگانی تخصصی چین و اتاق های بازرگانی استانهای مختلف ایران  را تشریح کردند .
اعضای هیات اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین (شمال) در ادامه نشست، همکاریها در بخش نمایشگاهی ، گردشگری، اعزام گروههای تجاری چینی به ایران، تشکیل گروههای مشترک و برگزاری نشست های دوره ای بویژه میان کمیسیونها و کارگروه های تخصصی ، تبادل اطلاعات بازار و خدمات و نیز کسب و کارهای نوین و استارتاپ ها ، بسترسازی و معرفی کالاهای ایرانی را به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =