اعتبار طرح‌های پژوهشی در سمنان محدود است

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اعتبار برای طرح‌های پژوهشی و علمی در آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان محدود و قطره چکانی است.

محمد دستورانی روز سه‌شنبه در نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل افزود: با اعتبارهای محدود نمی‌توان شاهد جهش اساسی در اجرای طرح‌های پژوهشی در استان سمنان بود.

وی خاطر نشان کرد: توجه به رویکردهای پژوهشی با تکیه بر سند تحول بنیادین در استان سمنان در دست پیگیری است و توسعه متوازن با حضور بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان در مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای سمنان رتبه اول کشور را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: نرخ باسوادی در استان ۹۸.۵ درصد است و پوشش تحصیلی در سمنان براساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد است.

دستورانی اضافه کرد: سمنان بعد از استان یزد در رتبه دوم کشور در رتبه‌های برتر کنکور سراسری قرار دارد و آموزش و پرورش با اتخاذ برنامه‌ریزی‌های اصولی همواره در کنار دانش‌پژوهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از ۳۳ طرح پژوهشی در یکسال گذشته از سوی معلمان استان ارایه شد که توجه به رویکردهای از این دست تاثیر شایانی در توسعه کشور با توجه به رویکردهای علمی دارد.

در این نشست فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت  آموزش و پرورش، حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان و اعضای شورای تحقیقات آموزش و پرورش حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

اخبار مرتبط