سرانه پژوهشی آموزش و پرورش مطلوب نیست

سمنان - ایرنا - رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه پژوهشی و تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های علمی در وزارت آموزش و پرورش با توجه به محدودیت‌های مالی مطلوب نیست.

فرهاد کریمی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان سمنان در سرسرای همایش‌های این اداره کل در گفت و گو با ایرنا افزود: مذاکره‌هایی با سازمان برنامه و بودجه برای افزایش اعتبارهای پژوهشی وزارت آمورزش و پرورش در حال انجام است، با افزایش اعتبار در سال ۱۳۹۹ شاهد جهش‌های خوبی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در این وزارتخانه خواهیم بود.

وی بیان کرد: با دیگر معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش برای تامین اعتبار و اجرای بخشی از طرح‌های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش رایزنی‌هایی انجام شد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۴۵ عنوان برنامه از زیرمجموعه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دست اجرا است و با تکیه بر پژوهش‌های ماموریت‌گرا برای توسعه کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

کریمی اضافه کرد: نتایج مطالعه‌ها و پژوهش‌های انجام شده در بخش درون وزارتخانه‌ای با تغییر کتاب‌های درسی و توجه به آموزش‌های نوین برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: گسترش فرهنگ پژوهش با اجرای طرح معلم پژوهنده در دست اقدام است و این وزارتخانه با ارتباط با کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه پژوهش‌محوری اقدام می‌کند.

در این نشست محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان و اعضای شورای تحقیقات آموزش و پرورش حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

اخبار مرتبط