پژوهش در زیرنظام‌های آموزشی بنا بر سند تحول توسعه می‌یابد

سمنان- ایرنا- رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه پژوهش در زیرنظام‌های آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین در دستور کار است و در اجرای طرح‌های مختلف در وزارتخانه پیوست پژوهش مدنظر قرار دارد.

فرهاد کریمی روز سه شنبه در نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل افزود: توجه به تولید علم و پژوهش‌محوری رویکردی مهم برای توسعه کشور است و باید همگان به این مقوله مهم توجه کنند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به تحقیق و پژوهش در سند تحول بنیادین تاکید شده است و با توجه به شاخص‌های کیفی و زیرساخت‌ها می‌توان برای توسعه و عدالت آموزشی در جامعه با تکیه بر پژوهش اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به مسایل مطالعاتی و ترویج فرهنگ پژوهش حمله به جهل در آموزش و پرورش است و باید پژوهش در بین معلمان و دانش‌آموزان ریشه‌ای دنبال شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: وزارتخانه پژوهش‌محور دانش آموز و معلم پژوهش‌محور را به ارمغان می‌آورد و باید با تکیه بر رویکردهای علمی برای این شاخص مهم اهمیت قائل شد.

وی ادامه داد: با وجود سابقه اندک تشکیل شورای تحقیقات در آموزش و پرورش، اما اقدام‌های ارزشمندی مبتنی بر واقعیت‌ها از سوی این وزارتخانه اجرا شده است.

در این نشست محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان و اعضای شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان سمنان حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

اخبار مرتبط