نیاز واحدهای صنعتی به سرمایه در گردش چند برابر شده است

اصفهان- ایرنا- نائب رئیس اول اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: افزایش نرخ ارز به ویژه در یک سال اخیر، نیازمندی واحدهای تولیدی و صنعتی به سرمایه در گردش را چند برابر افزایش داده که باید توسط بانک‌ها تامین شود.

بهرام سبحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بانک‌ها نمی‌توانند پا به پای نیاز واحدهای تولیدی حرکت کنند افزود: بانک‌ها هم محدودیت منابع و قوانین و مقررات خاص خود را دارند اما باید در شرایط کنونی اقتصادی، با واحدهای تولیدی و صنعتی بیشتر مدارا کنند.

وی اظهار داشت: شرکتی که تسهیلات بانکی را برای راه اندازی خط تولید دریافت کرده و هم اکنون در آستانه راه اندازی کارخانه قرار دارد نمی‌تواند اقساط سنگین بانکی را پرداخت کند.

به گفته وی پرداخت نکردن اقساط تسهیلات از دید بانک‌ها بد عهدی محسوب می‌شود و به همین دلیل حساب مسئول واحد تولیدی را مسدود می‌کنند و شرکت‌ها برای ادامه فعالیت‌  با مشکل مواجه می‌شوند.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بانک‌ها با هم تفاوت دارند و بعضی از این بانک‌ها خیلی بهتر و روان‌تر با کارخانه‌داران راه می‌آیند و در صورت داشتن اقساط معوق هم از طریق استمهال به آنها کمک می‌کنند اما برخی از بانک‌ها سختگیرانه  برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: بانک‌ها بر اساس یک چارچوب کلی کار می‌کنند و تابع قوانین و مقررات بانک مرکزی هستند اما از طریق برخوردها و اختیارات مدیریتی هم می‌توانند مدارای بیشتری با واحدهای صنعتی داشته باشند.

سبحانی تصریح کرد: آن قسمت از فعالیت بانک‌ها که به حوزه اختیارات مدیریتی آنها بر می‌گردد با واحدهای تولیدی و صنعتی مدارا می‌کنند اما بعضی از بانک‌ها در این موارد هم سختگیرانه عمل می‌کنند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.   

  

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha