۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83535473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد رمشت در سفر رئیس جمهور آبگیری می‌شود

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83535473
سد رمشت در سفر رئیس جمهور آبگیری می‌شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با بیان اینکه برای ۲ سد امیرآباد و رمشت کامیاران تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینە شدە است، گفت: سد رمشت در محور موچش در سفر آینده رئیس جمهوری بە این استان آبگیری می‌شود.

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در بازدید از سد رمشت و امیرآباد با بیان اینکه سد رمشت هم اکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: همه تلاش‌ها بر این است که سد رمشت در سفر آتی دکتر حسن روحانی به کردستان آبگیری شود.

وی با بیان اینکه کاربرد ۲ سد امیرآباد و رمشت برای رونق کشاورزی منطقه است، افزود: با اتمام این سدها یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایین دست بە آبی تبدیل می‌شود و برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز شغل ایجاد خواهد شد.

مرادنیا یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در ۲ سد امیرآباد و رمشت سرمایه گذاری شده و برای تکمیل سد و شبکه‌های پایاب آن نیز ۸۰۰  میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

استاندار کردستان اضافه کرد: در مجموع حجم مخزن هر دو سد ۱۱ و نیم میلیون متر مکعب است و با توجه به وجود اراضی کشاورزی مرغوب پایین دست این سدها چهره منطقه از لحاظ اقتصادی متحول می‌شود.

سد امیرآباد نیز دارای پیشرفت فیزیکی ٨۱ درصدی است.

طرح جامع گردشگری پالنگان تدوین می‌شود

استاندار کردستان در بازدید از روستای پالنگان و بررسی اقدامات انجام شدە برای توسعە باغات این منطقە نیز گفت: در آیندە نزدیک طرح جامع گردشگری منطقە پالنگان تهیە و تدوین می‌شود.

بهمن مرادنیا اظهار داشت: پالنگان یک مکان بکر و با ظرفیت فراوان برای گردشگری است و بر همین مبنا لازم است بە حوزە گردشگری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن توجە ویژە شود.

وی اضافه کرد: معاونت عمرانی موظف شدە با همکاری دستگاه‌های مرتبط یک طرح جامع گردشگری برای پالنگان تهیە کند کە بی گمان با اجرایی شدن آن درآمد مردم افزایش خواهد یافت و نظر گردشگران بیشتری را بە خود جلب خواهد کرد.

مرادنیا همچنین بە ضرورت توسعە باغات و اراضی کشوری منطقە پالنگان نیز اشارە کرد و افزود: طبق برنامەهای موجود قرار است سە هزار و۵۰۰ تا پنج هزار هکتار از اراضی دیم تبدیل بە آبی شود و برای تحقق این امر باید آب مورد نیاز برای پمپاژ بە اراضی تامین شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: برای برق رسانی بە طرح‌های کشاورزی و باغی پالنگان و همچنین برق رسانی بە توسعە شیلات دیوزناو نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مرادنیا گفت: طبق گزارش‌های موجود درآمد حاصل از یک هکتار باغ انار بسیار رقم قابل توجهی است و لازم است ما بە عنوان نمایندە دولت زیرساخت‌های لازم را در جهت افزایش درآمد مردم ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha