روزانه ۲۱هزار وعده غذا بین زوار امام رضا (ع) توزیع شد

تهران - ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت گفت : طی سه روز پایانی ماه صفر، بخشی از ظرفیت سازمان در خراسان رضوی در حوزه خدمت رسانی به زوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) فعال شد و آشپزخانه های فعال در هر وعده صبحانه، ناهار و شام، هفت هزار پرس غذای گرم آماده و بین زوار توزیع می‌کردند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان افزود: باید فرهنگ خدمت رسانی و محبت به زوار امام مهربانی به تاسی از آن امام همام توسعه و تقویت شود.  فرهنگ خدمت رسانی به زوار، نه تنها میان مردم خطه خراسان بلکه در سراسر کشور باید توسعه یابد.

وی تاکید کرد: فرهنگ مهر ومحبت نیاز جامعه امروز است؛ فرهنگ خدمت رسانی به زوار، باید مردمی بماند و دستگاه ها و بخش های دولتی نیز در حد سازماندهی و هماهنگی یا برای کمک به تامین خدمات و نیازهای اساسی باید در این حوزه ورود کنند.

رشیدیان،  روزهای پایانی ماه صفر از اربعین تا انتها را فرصتی مغتنم برای توسعه سیره و فرهنگ رضوی دانست و گفت: حضور اقشار مختلف مردم در خدمت رسانی همپای افزایش حضور زائران رو به افزایش است؛ این عاشقان با نیت خدایی و با همه وجود و خلوص هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و در خدمت به زوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) انجام می دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: این سازمان نیز باید زمینه حضور مردم را در این خدمت رسانی تسهیل کند. در این راستا می‌توان از ظرفیت سامانه های سماح (سامانه ثبت نام و ساماندهی زائران عتبات) و سامانه مصباح (سامانه مربوط به گمشدگان) استفاده کرد.

وی ادامه داد:‌ می توان سامانه ای برای ساماندهی و مدیریت وخدمت رسانی مناسب به زوار امام رضا (ع) طراحی کرد. در حقیقت تجمیع این سامانه ها می تواند به ارتقای عملکرد وخدمت رسانی به زوار، منتهی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =