۲ آبان ۱۳۹۸، ۸:۳۹
کد خبر: 83529174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه مشارکتی فرهنگیان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی فرهنگیان در جوار مجتمع آموزشی مدرس اردبیل خبر داد.

احمد ناصری روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: با اختصاص بخشی از فضای مجتمع آموزشی به این کتابخانه، نسبت به راه‌اندازی و تجهیز بخش‌های مختلف کتابخانه مشارکتی فرهنگیان اقدام می‌کنیم و در این مسیر هم نیازمند مساعدت کتابخانه‌های عمومی برای تامین منابع مکتوب برای این بخش‌ها هستیم.

وی مدارس را پایگاه‌های مهم فرهنگی برای تعالی دانش‌آموزان دانست و گفت: رشد و تعالی جامعه در تمامی زمینه‌های علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی در گرو تربیت انسان‌های فهیم و آگاه است و مجموعه آموزش و پروش نیز در خط مقدم این نهضت فرهنگی قرار دارد.

وی تلاش برای تقویت مطالعات عمومی در بین دانش‌آموزان را ضروری ذکر کرد و افزود: در این راستا همکاری مشترک بین مدارس و کتابخانه‌های عمومی صورت می گیرد که باید با

برنامه‌ریزی در این خصوص نسبت به تعمیق این روند اقدام شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی‌های بالقوه طرفین در راستای افزایش خدمات فرهنگی پیگیری می‌شود.

پروانه رضاقلیزاده افزود: تقویت همگرایی بین مدارس و کتابخانه‌های عمومی نقش موثری در ارتقای آموزشی و همچنین مطالعات عمومی دانش‌آموزان دارد.

او همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های نشست‌های کتاب‌خوان، جمع‌خوانی کتاب، معرفی کتاب و نشست‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها، خواستار برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های متقابل شد.

وی برگزاری نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای را فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان دانست و گفت: برای استفاده حداکثری دانش‌آموزان از خدمات کتابخانه‌ای تدابیر لازم برای عضویت رایگان دانش‌آموزان در مناسبت‌های ملی و مذهبی در نظر گرفته شده که از طریق کتابخانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می‌شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه‌های مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha