مهارت‌های زندگی در مدارس استعدادهای درخشان زنجان آموزش داده می‌شود

زنجان - ایرنا - طی برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان طرح آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس استعدادهای درخشان دوره اول و دوره دوم متوسطه این استان در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ اجرا می‌شود که نتایج آن به تدریج نمایان خواهد شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان زنجان روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طرح آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس استعدادهای درخشان از سال تحصیلی گذشته و برای دوره اول متوسطه اجرا شد که با توجه به اهمیت موضوع این مهم طی سال تحصیلی جاری نیز برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه لحاظ شده است.

جمال رحمتی افزود: هم اکنون دبیرخانه کشوری طرح آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس استعدادهای درخشان به آموزش و پرورش استان واگذار شده است که دستورالعمل مربوطه پس از بررسی و اظهار نظر این دبیرخانه به وزارت آموزش و پرورش و پس از تایید نهایی به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح یاد شده دارای ۱۰ سرفصل مختلف شامل توانایی خودآگاهی، توانایی هم‌دلی، توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دیگران، توانایی حل مساله، توانایی جرئت مندی، توانایی برقراری روابط بین فردی سازگارانه، توانایی تصمیم‌گیری مؤثر، توانایی رویارویی با هیجانات، توانایی مقابله با استرس، توانایی تفکر خلاق و انتقادی بوده و برای پایه های هفتم، هشتم و نهم و در طی سال کلاس های آموزشی به مدت ۱۸ هفته و به میزان ۳۶ ساعت برای دانش آموزان و اولیای آنها برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: این طرح طی سال گذشته برای دانش آموزان استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه اجرا شد که نتایج خوب ومثبتی را به دنبال داشت و فراگیری آموزش ها در زندگی روزمره آنها بسیار اثرگذار است.

وی اظهار داشت: این درحالی است که دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در مقایسه با دانش آموزان دیگر استرس و هیجانات بیشتری را تجربه می کنند و براین مبنا برگزاری آموزش مهارت‌های زندگی سهم بسزایی در کنترل و غلبه بر مشکلات پیش‌رو دارد.

رحمتی افزود: در این طرح از مدرسان و اساتید توانمند و برجسته دانشگاه ها و مشاوران مدارس و حتی اولیای دانش آموزان دارای تخصص لازم بهره گیری می شود که این روند در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: هدف این طرح تربیت نسل به عنوان شهروندی توانمند و مطلوب است که با اجرای این طرح دانش آموزان قدرت مدیریت رفتاری و شخصیتی را کسب می کنند.

وی یادآوری کرد: طی روزهای گذشته مسائل جاری مدارس سمپاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در مورد چرایی و چگونگی اجرای طرح آموزش مهارت های زندگی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =