کیفیت مدیریت مدارس نیازمند ارتقاء علمی است

یزد - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای علمی و عملی مدیریت مدارس بخصوص در پایه ابتدایی به دلیل حساسیت‌هایی که این دوره دارد، ضروری است و در اولویت‌ برنامه‌های این وزارتخانه قراردارد.

مرتضی شکوهی شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران و معاونان مدارس ابتدایی یزد افزود: این طرح  در قالب برنامه تدبیر تدوین شده و به مرور در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای توسعه و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت عوامل مختلفی نیاز است که نقش مدیران در این میان از مهمترین عوامل محسوب می‌شود که در این راستا طرح تدبیر مدیریت با نظارت و پیگیری وزارتخانه در تمام استان‌ها همراه با برنامه‌های عملی پیگیری می‌شود.

شکوهی تصریح کرد: این برنامه چارچوبی است که به مدیران کمک می‌کند تا مجموعه انتظارات آموزش و پرورش دنبال کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیران و اولیای دانش آموزان زمینه اجرای طرح‌های وزارت آموزش و پرورش به بهترین نحوه ممکن فراهم شود.

در این نشست مدیران و معاونان مدارس با شیوه‌های جدید مدیریت، آموزش و ارزشیابی مدارس آشنا شدند.

توانمند کردن مدیران برای اجرای فعالیت‌های مدرسه در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهداف این نشست تخصصی بود.

در این مراسم از ۲۰ نفر از مدیران مدارس استان که ایده‌ای خلاقانه در زمینه طرح تدبیر ارائه کرده بودند، تجلیل شد.

استان یزد ۲۵۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =