شکل‌گیری صورت‌بندی جدید بازار هنر در دنیای آنلاین

تهران- ایرنا- نماینده معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌های دیجیتال درخصوص ایجاد تغییرات اساسی درعرصه هنر، گفت: در دنیای آنلاین صورت‌بندی دوباره‌ای از بازار هنر و روابط مصرف‌کنندگان و هنرمندان و بازیگران اقتصادی این حوزه شکل گرفته است.

افسر موموندی روز چهارشنبه  در نشست اقتصاد فرهنگ و هنر از سلسله نشست های صنایع فرهنگی و اقتصاد خلاق، با تشریح ابعاد مختلف شکل‌گیری بازار در بطن گفتگوهای اینترنتی و درون شبکه‌ها، گفت: امروز در سایه شکل گیری این نوع بازارهای آنلاین ، بازار نوینی شکل داده شده که وابستگی به رسانه از ویژگی‌های مهم آن محسوب می شود.

وی ادامه داد: امروز در دنیای آنلاین صورت‌بندی دوباره‌ای از بازار هنر و روابط مصرف‌کنندگان و هنرمندان و بازیگران اقتصادی این حوزه شکل گرفته است که مدیریت دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر هنر را نیز دگرگون کرده است.

مسئول دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر، اظهار داشت: باید در انتظار طیف جدیدی از دگرگونی‌ها و ویژگی‌های نوین حوزه مدیریت این سازمان‌ها باشیم.

به گفته موموندی، نیاز بازار و شکل گرفتن کسب و کارهای نوین مبتنی بر این تحولات در سراسر جهان و حتی ایران از رشد اقتصادی مناسبی برخوردار است که قواعد سیاستگذاری و برنامه‌ریزی هم بایستی متناسب با آن دگرگون شود.

وی با اشاره و تشریح روند برگزاری این نشست،‌ یادآور شد: این نشست با حضور بازیگران و موثران میدان فرهنگ و هنر، متشکل از هنرمندان و مدیران انجمن‌های صنفی، صاحبان شرکت‌ها و کسب و کارهای هنری، اساتید دانشگاه و مدیران و کارشناسان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با رویکرد بررسی چالش‌ها و چگونگی رسیدن به مرزهای دیجیتال و نیز بستر رسانه‌ای اقتصاد هنر تشکیل شده است.

‌مشاورمعاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: رسانه‌های دیجیتال امروز در سه فرآیند تولید، توزیع و عرصه هنر تغییرات اساسی ایجاد کرده اند که متناسب با آنها باید حرکت کرد.

در ادامه این نشست همچنین علاوه بر حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماری از کارشناسان و حاضران در خصوص بازار آنلاین موسیقی و چالش های آینده این بازار در ایران و همچنین مسائلی پیرامون حوزه موسیقی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

سلسله نشست های صنایع فرهنگی و خلاق با موضوع بازار آنلاین موسیقی؛ چالش ها و آینده بازار آنلاین موسیقی در ایران به همت و تلاش معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در سالن همایش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =