تخلفات فروش بلیت های اربعین خارج از نوبت رسیدگی می شود

تهران- ایرنا- رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: شکایت های مردم و تخلفات مربوط به فروش بلیت های هوایی اربعین خارج از نوبت رسیدگی می شود و زائران حسینی می توانند بعد از برگشت از زیارت شکایت های خود را مطرح کنند.

بهروز طالبیان روز یکشنبه در حاشیه بازرسی از گشت تعزیرات از آژانس های هواپیمایی افزود: شهروندان می توانند شکایت های خود را از طریق سامانه ١٣۵ تعزیرات حکومتی و سامانه ١٢۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.
گشت مشترک تعزیرات حکومتی همراه نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از یک آژانس هواپیمایی در محدوده شمال شرق تهران بازدید کرد.
طبق گزارش کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت بلیت های اربعین از طریق سایت این آژانس برای نوزاد و کودک به نرخ بزرگسال فروخته شده بود.
بر اساس این گزارش، طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ بلیت رفت و برگشت تهران-نجف ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان برای بزرگسال، برای کودک ٢ تا ١٢ سال یک میلیون و ۶۵٠ هزار تومان و برای نوزاد تا ٢ سال ١٠ درصد نرخ بزرگسال است.
پس از بررسی‌های کارشناسان، مشخص شد بلیت از طریق اینترنت خریداری شده است اما مدیر آژانس هواپیمایی گفت: بلیت فروخته شده مربوط به آژانس هواپیمایی دیگر بوده که از طریق موتور جستجوگر آنها بلیت را بالاتر از نرخ مصوب عرضه کرده است.
کارشناسان پس از احراز صحت مدارک و مستندات سیستم ها و نرم افزار این آژانس هواپیمایی اعلام کردند که این آژانس باید دسترسی فروش را فیلتر یا قطع می کرد و تخلف به دلیل اپراتور و ادمین سیستم ضعف داشته است.
محمد فروزفر کارشناس و بازرس سازمان صنعت معدن تجارت گفت: این سایت برند ادعا دارد که ما موتور جستجوگر هستیم در حالی که باید به عنوان اپراتور به آژانس متخلف تذکر می دادید یا دسترسی عرضه را مسدود می کرد تا بلیت بالاتر از نرخ مصوب به دست مسافر نرسد.
مهدی ذوالقدر کارشناس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم اعلام کرد: طبق نرخ های اعلام شده سازمان هواپیمایی آژانس ها قیمت مصوب را باید رعایت کنند و در این رابطه دسترسی سایت ها برای فروش اربعین حسینی محدود شده است.
وی ادامه داد: پروازی که روی سایت این شرکت بود، جزو فروش این آژانس هواپیمایی نبوده است؛ بنابراین ادمین های سایت هایی که بلیت عرضه می کنند باید نسبت به ایمنی سیستم های خود اطمینان حاصل کنند.
پس از اعلام نظر کارشناسان، به دستور قاضی تعزیرات دسترسی های عرضه بلیت این سایت برند از سوی ادمین سایت محدود شد.
طالبیان رئیس گشت های تعزیرات به زائران عتبات عالیات توصیه کرد، از دفاتر آژانس هواپیمایی مجاز بلیت تهیه کنند و برای جلوگیری از تخلفات احتمالی حتی المقدور مراجعه حضوری برای دریافت بلیت داشته باشند.
وی اضافه کرد: در این ایام، برخی آژانس های هواپیمایی نرخ بلیت نوزاد و کودک را بالاتر از نرخ مصوب و به قیمت بلیت بزرگسال محاسبه می کنند که زائران حسینی نسبت به این مسأله دقت نظر داشته باشند.

اظهار بی اطلاعی آژانس هواپیمایی از تفاوت نرخ بلیت کودک و بزرگسال
مدیر آژانس هواپیمای دیگری در حوالی میدان ولیعصر، از تفاوت نرخ نوزاد و کودک اظهار بی اطلاعی کرد. بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده است و بلیت کودک ٢ تا ١٢ سال را مانند نرخ بزرگسال فروخته ایم.
این درحالی بود که کارشناس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بخشنامه نرخ های مصوب برای همه دفاتر آژانس هواپیمایی ارسال شده است.
در ادامه بررسی ها، بازرسان با اعلام اینکه این آژانس طبق بررسی های اولیه ٣٠ میلیون تومان اضافه دریافتی داشته است، با استخراج اسامی زائران کودک و تماس با والدین آنها علت اضافه پرداخت را جویا شدند که مسافران به دلیل خرید اینترنتی اظهار بی اطلاعی کردند و مقرر شد تا با مراجعه حضوری به دفتر آژانس، وجه اضافه پرداختی را پس بگیرند.
در ادامه، طالبیان رئیس گشت های تعزیرات و قاضی شعبه ۴۶ با تاکید بر اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، گفت: پرونده تخلفات این آژانس به تعزیرات ارجاع می شود و آژانس علاوه بر استرداد وجوه اضافه به زائران، به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم خواهند شد که میزان جریمه با توجه به تخلفات تعیین می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =