۱۲ هزار نفر در قزوین از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند

قزوین - ایرنا - ۱۲ هزار نفر از شهروندان استان قزوین نیمه نخست سال جاری از خدمات ۱۲ مرکز فعال اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی یکی از خدمات مهم و موثر بهزیستی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این مراکز خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهند و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کنند.

وارثی ادامه داد: در سال جاری خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز که پیش از این نیمه وقت بود، شبانه روزی شد.

وی همچنین گفت: گروه های هدف بهزیستی در اورژانس اجتماعی شامل همسرآزاری، کودک آزاری، سالمند آزاری، کودکان کار، زوجین متقاضی طلاق، معلول آزاری، دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی، اختلال هویت جنسی و خشونت خانگی هستند.

وارثی اظهار داشت: مراجعان به اورژانس اجتماعی متناسب با مشکل مطرح شده از خدمات تخصصی روان‌شناسی، مددکاری، فرهنگی، آموزشی، حقوقی خدمات حمایتی و نگهداری موقت بهره‌مند می‌شوند.

وی  افزود:اولویت تماس های انجام شده با خط ۱۲۳ استان در این مدت به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسرآزاری بوده است.

مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: عمده ترین دلایل تقاضاهای طلاق نیز در این مدت به ترتیب مربوط به اعتیاد همسر، خیانت همسر، نداشتن مهارت همسرداری و آیین زندگی بوده است.

۷۳۸۸ / ۳۰۱۳