شجاعی: حضور زنان، فضای ورزشگاه‌ها را سالم می‌کند

تهران- ایرنا- نایب رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: حضور زنان در دیدار مقدماتی جام جهانی ایران و کامبوج یک اتفاق خوب و روزی بیادماندنی است که می‌تواند فضای سالم فرهنگی را رقم بزند.

«فریده شجاعی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: حضور زنان در دیدار مقدماتی جام جهانی ایران و کامبوج یکی از ماندگارترین اتفاقاتی است که در تاریخ ایران رخ می‌دهد. زمانی که به عنوان نایب رییس در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کردم، سالها به دنبال این بودم که زنان بتوانند در زمین فوتبال و میادین مختلف ورزشی حضور داشته باشند. این قشر از جامعه این حق را دارند تا تنها تیم محبوب خود را تشویق کنند.

وی افزود: ورود زنان به ورزشگاه، اتفاقی خوشایند است که با حمایت‌ها و مساعدت‌های مسئولان تحقق یافته است. چند بار به عنوان نایب رییس زنان فدراسوین فوتبال در دربی‌ها حضور یافتم و به دلیل اینکه آنجا بودم خیلی از تماشگران حرمت نگاه داشتند. تماشاگران فوتبال ایران بسیار با فرهنگ هستند و اگر مشکلی پیش نیاید، زنان و مردان در کنار هم روز خوبی را خواهند داشت. مطمینم تماشاگران با رعایت مقررات موجود و نظم و انضباط، ملاحظه زنان را می‌کنند و در برخورد و شعارهای خود محتاط تر هستند و اینگونه یک روز و بیادماندنی را رقم می‌زنند.  

نایب رییس زنان اسبق فدراسیون فوتبال عنوان کرد: حضور زنان در ورزشگاه یک امتحان است و مسئولان کشور مجبور به انجام این آزمایش هستند. مسئولان باید ظرفیت حضور زنان در ورزشگاه را بیشتر کنند. اگر بنا باشد که زنان دربی را تماشا کنند باید یک جایگاهی میان استقلال و پرسپولیس به صورت مجزا وجود داشته باشد. به هر حال این ۲ تیم هواداران خاص خود را دارند و زنان برای این دیدار مشتاق هستند.

وی یادآور شد: حضور زنان یک اتفاق خوب است و آن را به فال نیک می‌گیرم و اگر مشکلی پیش نیاید، این امر ادامه‌دار خواهد بود. فیفا در این مدت نقش مهمی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها و به ادامه این حضور در بازی های ملی اصرار داست.  اگر عرضه و تقاضا برای حضور زنان و مردان یکسان باشد، فضای سالم و فرهنگی خوبی فراهم می شود.

دیدار مقدماتی جام جهانی ایران و کامبوج پنجشنبه ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha