۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 2443
کد خبر: 83507720
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران - ایرنا - سفر معاون اول رئیس جمهوری و 4 وزیر به خراسان جنوبی، حضور وزیر دفاع آمریکا در مجلس نمایندگان در رابطه با پرونده استیضاح ترامپ، مذاکراه تلفنی وزرای امورخارجه ایران و ترکیه در خصوص مسایل سوریه، سفر۱۰۰ دانشمند جهان اسلام به ایران برای شرکت در برنامه تبادل علمی و فناوری، سفر وزیر خارجه روسیه به بغداد و دیدار با رئیس جمهور عراق، تعلیق نشست سازمان ملل با اعتراض ایران و روسیه به آمریکا، حمله ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه و درخواست استیضاح ترامپ ازسوی رقبای جمهوریخواه از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه بود.

داخلی

******

تهران - هشتاد و نهمین نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی عصر دوشنبه با حضور فرهاد دژپسند وزیر دارایی، رضا رحمانی وزیر صنعت، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وغلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی برگزار شد.

بیرجند - معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، نیرو و جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کشوری برای شرکت در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر و بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی وارد خراسان جنوبی شد.

تهران - سخنگوی دولت در توییتی نوشت: اگر زنان امروز در ورزشگاه هستند و به حقشان رسیدند حاصل مجموع مطالبات درون زای جامعه ایران و پیگیری دولت بوده است.

بیرجند - وزیر نیرو گفت: موافقت‌نامه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی خراسان جنوبی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان امضا شد که گام مهمی در افزایش جمعیت برخوردار از آب پایدار است.

تهران - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با بیان اینکه بالیدن به هویت، فخرفروشی نیست، گفت: هویت برای داشتن تعامل و هم افزایی به منظور ساختن دنیایی بهتر است.

تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که مسیر توسعه تهران با هویت آن همخوانی ندارد و آینده پایتخت از این زاویه مبهم و با ریشه ها و گذشته خود نسبتی ندارد ازاین رو باید به آن توجه داشته باشیم.

تهران - ایرنا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صادرات غیرنفتی کشور در ۱۸ ماه گذشته ۶۱ میلیارد دلار بود که حدود ۲۷ میلیارد دلار (معادل ۴۵ درصد) آن به کشور بازگشت.

همدان - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پایان راه تسلط دنیای استکبار بر جهان اسلام و آغاز راه جدید بود.

تهران - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: حقوق بین‌الملل، مداخله در امور داخلی کشورها را قاطعانه رد می‌کند و متاسفانه تکرار این رفتار از سوی رژیم آمریکا به ابزاری برای بی‌ثبات کردن کشورها تبدیل شده است.

بیرجند - معاون اول رئیس جمهوری گفت: اقتصاد کشور شرایط بهتری پیدا کرده و وضعیت کشور اکنون نسبت به آنچه دشمن برای ما طراحی کرده بود، رو به مثبت است.

تهران - دبیر اجرایی ششمین رویداد برنامه تبادل علم و فناوری در کشورهای اسلامی (استپ) با بیان این که برای این رویداد از ۱۵۰۰ دانشمند جهان اسلام دعوت شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ دانشمند جهان اسلام دعوت ما را برای حضور در رویداد استپ در تهران پذیرفته‌اند.

تهران - مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه آمادگی دارد نسبت به راه اندازی دفتر موقت ثبت دارایی مسئولان نهادها و دستگاه های کشوری و لشگری اقدام کند.

خارجی

******

مسکو - وزیر امورخارجه روسیه که برای دیدار کاری یک روزه از عراق دیدن می‌کند در پشت درهای بسته با برهم صالح رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

تهران - مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود در تحقیقات برای استیضاح ترامپ، روز دوشنبه وزیر دفاع این کشور و یک مقام کاخ سفید را احضار کرد.

لندن - سفیر ایران در انگلیس گفت: در حالی‌که مقامات انگلیسی بر ضرورت پرداخت بدهی ایران ناشی از عدم تحویل تانک‌های چیفتن تاکید می‌کنند، تیم حقوقی آنها تمامی روش‌های مختلف را بکار می گیرد تا با هدف تاخیر در پرداخت بدهی، فرآیند دادگاه طولانی شود.

نیویورک - اعتراض ایران و روسیه به نقض تعهدات آمریکا به عنوان دولت میزبان سازمان ملل متحد برای صدور روادید به هیات‌های دیپلماتیک و ایجاد محدودیت‌های شدید برای کارکنان نمایندگی ایران باعث شد تا نشست کمیته اول و ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تعلیق شود.

تهران - مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که برجام باید به خاطر منافع این اتحادیه حفظ شود.

بغداد - برهم صالح رییس جمهوری عراق گفت که تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در اعتراضات اخیر بغداد و استان های مرکزی و جنوبی، یک تصمیم یا دستور دولتی یا نهادهای امنیتی نبوده و باید عوامل آن مجازات شوند.

تهران - وزیر کشور در دیدار با وزیر مهاجران افغانستان در حاشیه اجلاس اکسکام در ژنو، گفت: ایران 40 سال است که در اسکان و پذیرش افغانی های مقیم ایران، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

تهران – موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که حمله ترکیه به شمال شرق سوریه باعث به خطر افتادن فرایند سیاسی صلح تحت نظارت سازمان ملل می‌شود.

تهران - خبرگزاری سوریه (سانا) به نقل از تلویزیون این کشور اعلام کرد که ارتش ترکیه منطقه «تل الطویل» در شمال شرق استان مرزی الحسکه را مورد حمله قرارداد.

نیویورک - دامنه استیضاح دونالد ترامپ که از سوی دموکرات‌ها با جدیت دنبال می‌شود، اکنون به رقبای جمهوریخواه وی در انتخابات سال ۲۰۲۰ رسیده است به گونه‌ای که خواستار جدیت و سرعت در فرآیند استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شده‌اند.

بغداد - در شرایطی که اعتراضات خیابانی در عراق فروکش کرده و دولت و پارلمان برای تحقق خواسته های معترضان، تصمیمات جدیدی اعلام کردند، حیدرالعبادی نخست وزیر سابق دوباره خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بغداد - شهرک صدر در شمال شرق بغداد پایتخت عراق بار دیگر صحنه اعتراضات خیابانی شده و برخی منابع از درگیری و خشونت در جریان این اعتراضات خبر می دهند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha