فومنی: اصلاح طلبان در ائتلافی واحد در انتخابات شرکت می کنند

تهران- ایرنا- دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: باید مقداری پیش برویم و اوضاع را بررسی کنیم؛ با وجود سازماندهی و انسجامی که اصلاح طلبان دارند به زودی تحت یک ائتلاف واحد در انتخابات حضور خواهند داشت.

«حجت الاسلام والمسلمین محمدزارع فومنی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: اصلاح طلبان به لحاظ تاریخی از ساختار مشخص و سازماندهی معقولی برخوردارند و تجربیات موفقی در زمینه تشکل سازی و ائتلاف دارند. گروه ها و جریان های مختلف برای رسیدن به وحدت و ائتلاف همیشه با مشکل مواجه هستند و دلیل آن هم کم توجهی و بی اعتقادی به تحزب است. اما اصلاح طلبان معتقدند راه اداره کشور از مسیر تحزب می گذرد و بنابراین از انسجام و همگرایی بیشتری برخوردارند.
وی یادآور شد: در مجموع اصلاح طلبان شرایط خوبی دارند و باید مقداری پیش برویم و اوضاع را بررسی کنیم؛ با وجود سازماندهی و انسجامی که اصلاح طلبان دارند به زودی تحت یک ائتلاف واحد قرار می گیرند و در انتخابات شرکت خواهند کرد.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل گیری ائتلاف هایی که مدعی جریان سوم سیاسی کشور هستند، گفت: گروه‌هایی چون جبهه سوم غیرقانونی هستند و تا زمانی که چند حزب دارای پروانه ائتلاف خود را در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ثبت نکنند نمی توانند به عنوان جبهه فعالیت کنند.
فومنی با اشاره قانون احزاب و جمعیت ها، خاطرنشان کرد: پایه تشکیل هر ائتلاف و جبهه ای وجود چند حزب قانونی است، بنابراین اگر احزاب این ائتلاف قانونی هستند می توانند به وزارت کشور مراجعه کنند و موجودیت خود را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ برسانند.
وی یادآور شد: کسانی که بدون طی فرایند قانونی خود را حزب یا جبهه می نامند نمی دانند که حزب و جبهه به چه معنی است. فکر می‌کنم این افراد برای رسانه ای کردن خود نمایش بازی می کنند و به ظاهر به روند کار تحزب و به طی کردن مراحل قانونی، اعتقادی ندارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha