۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83500502
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فراخوان همدان برای سلامت زائران اربعین حسینی

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰
کد خبر: 83500502
فراخوان همدان برای سلامت زائران اربعین حسینی

همدان - ایرنا - رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان با توجه به راه‌اندازی پایانه حمل و نقل زائران اربعین در این شهر، بخش های خدمات شهری، بهداشت، فوریتهای پزشکی و مردم را برای برقراری و حفظ سلامت و امنیت غذایی زائران فراخواند و خواستار مشارکت همگانی شد.

مجتبی زارعی روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهار داشت: امسال میزبان جمعیت بیشتری از زائران اربعین حسینی هستیم و نیاز به امکانات بیشتری برای خدمات رسانی هستیم.

وی اضافه کرد: ماموریت جابه جایی زائران استان های خراسان رضوی و شمالی، قم، گیلان و مازنداران به همدان سپرده شده و از اینرو وظیفه سنگینی به عهده داریم که نیازمند مشارکت همگانی است.

رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان از نصب و راه اندازی یکصد چشمه سرویس بهداشتی در پایانه ویژه زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: تامین زیرساختهای لازم برای این منظور به عهده شهرداری مریانج است.

زارعی به کیفیت و سلامتی تغذیه زائران تاکید کرد و  از تمامی خدمتگزاران حاضر در ایستگاه های صلواتی خواست برای دریافت کارت تندرستی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تامین داروی زائران ردیف اعتباری ندارد، مردم را برای مشارکت در این مهم فراخواند و گفت: داروهای دارای تاریخ مصرف و بدون استفاده در منازل توسط نیروهای هلال احمر جمع آوری می شود تا در زمان نیاز برای زائران بکار گرفته شود.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی به نظارت و بازرسی از اصناف واقع در مسیر تردد زائران تاکید کرد و افزود: این مراکز فروش باید از هرگونه اجناس تاریخ گذشته و غیربهداشتی پاکسازی شوند.

زارعی خواستار پاکیزگی مکرر و مستمر پایانه زائران اربعین شد و گفت: خروج پسماند و زباله ها از داخل این محوطه نیاز به بسیج نیروهای خدماتی شهرداری دارد که باید هرچه سریعتر سازمان دهی شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان ۵۵۷ تختخوابی ارتش در مسیر تردد زائران قرار دارد و برای خدمات رسانی به مصدومان و بیماران آمادگی کامل دارد و موارد مشکوک به آنفلوآنزا نیز در بیمارستان سینا مراقبت و درمان می شوند.

رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان با اشاره به برپایی ۳۲ ایستگاه صلواتی در مسیر تردد زائران اربعین در شهر همدان اضافه کرد: خادمان این اماکن توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و از ظروف گیاهی و کاغذی استاندارد برای سرو چای و غذا به زائران استفاده کنند.

همدان سال گذشته پذیرای ۲ میلیون زائر اربعین حسینی بود و پیش بینی می شود امسال ۲۰ درصد افزایش یابد.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha