۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 83497650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط یک متروی اصفهان روزانه ۸۰ هزار مسافر را جابجا می کند

اصفهان - ایرنا- معاون فنی اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان گفت: خط یک قطار شهری به طول ۲۰ کیلومتر، روزانه ۸۰ هزار مسافر اصفهانی را جابجا می‌کند.

محمدرضا جاودان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بمنظور کاهش سرفاصله زمانی عبور قطار در خط یک مترو، باید تعداد قطارهای این مسیر افزایش پیدا کند.

خط یک متروی اصفهان به طول ۲۰.۷ کیلومتر، در حال حاضر از ایستگاه شمالی قدس در عاشق‌آباد تا ایستگاه جنوبی دفاع مقدس فعال است.

وی گفت: خط یک قطار شهری اصفهان با همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های خدماتی، تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

معاون فنی اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به اینکه طول خطوط مصوب سازمان قطار شهری ۵۵ کیلومتر است، افزود: طول خط دوم قطار شهری نیز ۲۴.۷ کیلومتر پیش بینی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

جاودان تصریح کرد: بدلیل حساسیت‌های موجود در باره عبور مترو از زیر میدان امام و مباحث میراث فرهنگی در باره خط دوم، با اضافه کردن ۱.۵ کیلومتر به طول این خط، خط دوم، میدان امام را دور می‌زند.
وی افزود: حدود ۱۴ کیلومتر از خط دوم از ایستگاه دارک تا مدرس نجفی(کُهندژ) در اولویت نخست بهره‌برداری قرار دارد و فعالیت اجرایی آن نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: حفاری تونل از ایستگاه دارک در شمال شرق اصفهان با ۲ "تی بی ام" به قطر ۶ متر آغاز شده و "تی بی ام" تونل غربی به ایستگاه زینبیه رسیده است.

معاون فنی اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: قرار است تا از سمت غرب واقع در ایستگاه مدرس نجفی، "تی بی ام" تونل تک چشمه به قطر ۹ متر، حفاری خود را آغاز کند.
وی با اشاره به روش‌های ساخت خط دوم قطار شهری خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت کاهش معضلات ترافیکی در خط دوم، حفاری‌ها به صورت زیرزمینی انجام می شود.
جاودان، روش اجرایی خط دوم را با خط اول متفاوت اعلام کرد و افزود: اگرچه این روش هزینه‌بر و دشوار است اما به‌دلیل ضرورت توجه به دغدغه‌های مردم، این موضوع اهمیت دارد.

خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه در جنوب این شهر می‌رسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیر امسال بهره برداری شد.

طول خط ۲ قطار شهری ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین(ع) در خیابان زینبیه آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان‌های قدس و امام، خیابان‌های فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین و خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کُهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.
خط ۲ قطار شهری اصفهان به‌عنوان خط غربی - شرقی دارای ۲۳ ایستگاه است و پیش بینی می‌شود این خط تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری کامل برسد.
در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت است.

تاکنون یکهزار و ۱۵۴ رینگ و یکهزار و ۶۱۶ متر طول حفاری تونل خط دوم و ۴۴ هزار و ۳۸۳ مترمکعب حجم خاک حفاری شده در آن بوده است.

یکهزار و ۹۴۰ رینگ قطعات بتنی پیش ساخته تولید شده در این مسیر است و هزینه اجرایی تونل‌ها ۱۷۱ میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۶۸ ریال بوده است.

جمع هزینه‌های انجام شده تاکنون حدود ۲۹۰ میلیارد ریال اعلام شده است. 

ویژگی خاص ایستگاه‌های خط دوم متروی اصفهان، ساخت ایستگاه‌ها قبل از ورود تی بی ام است که باعث می‌شود در این خط نسبت به خط یک، در هر ایستگاه به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی صورت بگیرد.

۷۱۵۰/۶۰۲۷ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha