۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
کد خبر: 83487713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محیط زیست غارها و اهمیت حفاظت از آن‌ها

۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
کد خبر: 83487713
محیط زیست غارها و اهمیت حفاظت از آن‌ها

تهران- ایرنا - چهل و پنجمین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اختصاص به موضوع «محیط‌زیست غارها و اهمیت حفاظت از آنها»، روز سه شنبه ۲ مهرماه از ساعت ۹ صبج در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان در این خصوص گفت: در این برنامه آموزشی، جمعی از اساتید حوزه محیط زیست و غارها، مبحث "محیط زیست غارها و اهمیت حفاظت از آن‌ها" را تشریح می‌کنند.
آرش یوسفی با اشاره به نقش و کارکرد غارها در زمینه های مختلفی همچون زمین‌شناختی، زیست‌شناختی و محیط زیستی، تاریخی و باستان‌شناسی، طبیعت‌گردی و غارنوردی، گفت: غارها جزو ذخایر طبیعی و ملی کشورها محسوب می‌شوند و منابعی غنی از آب، هوا و جذب گردشگر هستند؛ از این رو همواره مورد توجه قرار دارند. 
وی افزود: دوم مهرماه در تقویم کشور به عنوان روز غار پاک نامگذاری شده و این مسأله اهمیت غارها را نشان می‌دهد و در این برنامه از زنگ آموزش که با همکاری انجمن غار و غارشناسی و کارگروه ملی غارشناسی کشور تدارک دیده شده است، موضوعاتی همچون کارست ها و آب‌های زیرزمینی، محیط زیست غار و نحوه حفاظت از آن ها و همچنین تاریخچه روز غار پاک برای حاضرین تبیین می‌شوند.
شرکت برای عموم در این برنامه از زنگ آموزش آزاد است.

اثرات تغییرات اقلیمی بر جوامع انسانی و تمدن‌ها، خشک شدن تالاب‌ها و ژینایی رودخانه‌ها و درس‌های محیط زیستی زلزله‌ها و بررسی مسایل زیست محیطی دریای خزر؛ برخی از موضوعات زنگ آموزشی سازمان محیط زیست بود که تاکنون برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha