شورای آموزش و پرورش راهکارهای تحقق سند تحول بنیادین را پیگیری کند

کرمان - ایرنا - به گفته استاندار کرمان، شورای آموزش و پرورش باید راهکارهای اجرایی برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین این نهاد را تعیین کند تا در زمانبندی مشخص به این هدف برسیم.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در آئین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر در استان کرمان در دبیرستان بی بی فاطمه مهدوی مادر شهید محمدحسین مهدوی آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و ضمن تقدیر از تلاش های خانواده شهید مهدوی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره باید به آن توجه شود، این است که انتظار جامعه از آموزش و پرورش و جامعه آموزشی چیست؟

وی خاطرنشان کرد: در فصل پنجم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت انسانی موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیتها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت، حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه و صلح جو، ظلم‌ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن دوست، مهرورز، جمع گرا و جهانی اندیش، والیت مدار و منتظر و تالشگر در راستای تحقق حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزت نفس، امانتدار، دانا و توانا، پاکدامن و با حیا، انتخابگر و آزادمنش، متخلق به اخالق اسلامی خالق و کارآفرین و مقتصد و ماهر، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی بر اساس نظام معیار اسلامی مطرح شده که هدف بسیار خوب و عالی است و مهم این است که بدانیم راهکارهای اجرایی برای دستیابی به این هدف چیست؟

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که مهارت آموزی از دیگر موارد مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می رود، گفت: اگر آموزش و پرورش به این هدف دست یابد در حوزه اشتغال و بازار کار مشکلی نخواهیم داشت و آنچه اهمیت دارد این است که راهکارهای اجرایی برای رسیدن به این هدف کدامند؟

فدائی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مهرماه ۹۰ تصویب و ابلاغ شده و اگر ۲ سال برای برنامه ریزی و تنظیم راهکارها و برنامه های اجرایی وقت گذاشته شده باشد، ۶ سال از اجرای آن گذشته و اکنون باید خروجی آن افرادی باشند که مهارت های لازم را فرا گرفته اند و با جدایی از آموزش وارد بازار کار شوند که فکر می کنم درصدی از آن محقق شده است.

وی تاکید کرد: در شورای آموزش و پرورش استان کرمان باید راهکارهای اجرایی برای رسیدن به ان اهداف را تعیین کنیم و در زمانبندی مشخص به این هدف برسیم.

وی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته به منظور آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ کار، مسئولیت هایی را به آنها واگذار می کنند و با انجام اقدامات مشابه این موارد می توانیم راهکارهای را داشته باشیم که فرزندان ما مودب به آدابی باشند که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیشنهاد شده است.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =