طرح نماد در مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری اجرا می شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس گفت: طرح ملی نماد(نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان) در مدارس متوسطه اول و دوم استان اجرا می شود.

فرحناز قائدامینی روز سه شنبه در نشست ائمه جمعه با روسای مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری افزود: این طرح با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع با استفاده از رویکرد پیشگیری رشدمدار در مدارس کشور اجرایی می‌شود، که پارسال در ۱۳۳ مدرسه بخش لاران و سامان استان اجرا شد.

وی، به تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش منعقد شده است که توسعه مدارس علوم و معارف، تدوین بسته های آموزشی ویژه معلمان برای تمام دوره ها، مشاوره تحصیلی و تربیتی حین آموزش و جذب طلاب، طرح سفیران هدایت و طرح هجرت از برنامه های مهم این تفاهمنامه است.

وی گفت: طرح پیوند مدرسه و مساجد ، برپایی محفل انس با قران، مسابقات هفتگی قرانی، آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی، نشست تخصصی نماز برای دانش آموزان و اولیا، اعزام مبلغان حوزه علمیه به مدارس، طرح نهضت ملی حفظ قران با محوریت جز ۳۰ از دیگر برنامه ها آموزش و پرورش در راستای این تفاهمنامه است.

قائدامینی تاکید کرد، تمام برنامه های در دست اجرا در مدارس در راستای سند تحول بنیادین است و هیچ برنامه مغایر با این سند اجرا نخواهد شد.

به گفته وی ،در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۰۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در سطح استان مشغول تحصیل می شوند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در استان افزود: تا اوایل مهرماه امسال یکهزار و. ۳۸۷ فرهنگی در استان بازنشسته می شوند که ورودی دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ در استان ۲۸۱ نفر است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: تعلیم و تربیت به خصوص تربیت اسلامی برعهده آموزش و پرورش و در گام نخست بر عهده معلمان است.

حجت الاسلام مهدی طاهری افزود: استفاده از ظرفیت های موجود به خصوص ظرفیت حوزه علمیه و سازمان تبلیغات در خصوص تربیت اسلامی و دینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ مدرسه صدرا در کشور فعال است، گفت: از این تعداد ۵ مدرسه در استان چهارمحال وبختیاری فعال است که راه اندازی این مدارس در مناطق پرجمعیت  دانش آموزی و به خصوص مناطق محروم در اولویت قرار دارد.

امام جمعه شهر بن نیز در این نشست بر استقرار مشاور در حوزه اعتقادی و دینی در مدارس تاکید کرد و گفت: مستقر شدن یک روحانی یا طلبه در این حوزه در مدارس ضروری است.

حجت الاسلام سید حسن میرافضلی با اشاره به گسترش فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان بر راه اندازی یک کارگره فضای مجازی در سطح مدارس تاکید کرد.

وی گفت: باید دانش آموزان و جوانان را از شبکه های مبتذل و برنامه ها و بازی های مبتذل در فضای مجازی به سمت دین و معنویت و همچنین علمی و پرورشی و مباحث بر پایه اسلام سوق داد.

وی در ادامه به برخی سیاسی کاری ها در مدارس اشاره کرد و گفت: بایداز هر گونه سیاسی کاری  در مدارس پرهیز شود.

امام جمعه فرخشهر نیز دراین نشست برجسته کردن مبانی اخلاقی ودینی و رعایت فضیلت های دینی در مدارس باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

سید محمد احمدی افزود: در بیانیه گام دوم رهبر معظم به معنویت و اخلاق به عنوان شاخصه های مهم تربیتی تاکید است که این شاخصه ها در نظام تعلیم و تربیت نیز باید نهادینه شوند.

وی بر افزایش ارتباط دانش آموزان با مساجد و روحانیت تاکید کرد.

امام جمعه بروجن نیز در این نشست به کم بهره بودن برخی خانواده‌ها از تربیت دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیون و ائمه جمعه باید بستر افزایش تربیت دینی و اسلامی را درسطح خانواده ها و مدارس گسترش دهند.

حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق افزود: به این منظور سال گذشته طرح تخصصی اخلاق و خانواده در سطح شهرستان بروجن اجرا شد که با توجه به نتایج به دست آمده از این طرح، ظرفیت اجرای طرح در سطح کشور و استان وجوددارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =