۱۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83470326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهید سیدمصطفی موسوی در موزه شهدای منطقه ۱۸ تهران برگزار شد

تهران-ایرنا- ویژه برنامه «شاه شمشاد قدان» یادواره شهید سیدمصطفی موسوی جوان‌ترین شهید مدافع حرم همزمان با هشتم محرم و به یاد حضرت علی اکبر(ع) در موزه شهدای منطقه ۱۸ پایتخت برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این یادواره اظهارداشت: به عنوان کسی که روزهای حماسی دفاع مقدس را از نزدیک مشاهده کرده است گواهی می دهم که فتنه داعش و تکفیریون از پیچیده ترین و خطرناک ترین توطئه هایی بود که در آن اصل اسلام در خطر بود و همانگونه که قیام سالار شهیدان توانست خطری که اصل اسلام را تهدید می کرد، مرتفع کند، جهاد مدافعین حریم آل الله توانست بنیان مقاومت و جهاد را از نابودی و تحریف رهایی بخشد.

سعید اوحدی با بیان اینکه صدای مظلومانه سالار شهیدان به بچه های نسل چهارم انقلاب اسلامی نیز رسیده خطاب به خانواده های شهید حاضر در جلسه گفت: به جوانی همچون شهید موسوی، به دلاوری همچون شهید کریمی و به فتوت امثال شهید قربانخانی مفتخر باشید.

محمدصادق دهنادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رییس فرهنگسرای خاتم(ص) نیز در این آیین با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: محبت امام حسین (ع) رمز سرنوشت نیکوی اجتماعات است و انسان ها تا زمانیکه دست به دامان امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا هستند باید به سعادت دنیوی و اخروی خود امیداوار باشند.

در ادامه برنامه امام جمعه بخش کَن با بیان اینکه با افتخار به همه دستاوردهای نظام الهی مان معتقدیم ماهیت اقتدار ایران اسلامی محبت امام حسین(ع) است گفت: جوانانی همچون شهید مصطفی موسوی طلایه دار نسل جوانانی هستند که در دهه نود و در آستانه قرن جدید خورشیدی قرار است پرچم اسلام را برفرازند.

حجت الاسلام یحیی صالح نیا تاکید کرد: با وجود این جوانان هیچ نگرانی برای آینده مقاومت اسلامی وجود ندارد.

این مدرس دانشگاه افزود: نظام اسلامی به رغم داشتن مولفه‌های قدرت، عزت و اقتدار کنونی اش را از اتصال به منبع ولایت و قرارداشتن آحاد جامعه در کشتی نجات اباعبدالله الحسین(ع) گرفته است.

نقالی حماسی، مدیحه سرایی و برنامه های ایستگاهی فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر بخش های این یادواره بود.

در پایان ویژه برنامه شاه شمشاد قدان با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمحمد فیاض شهردار منطقه ۱۸، حجت الاسلام ناصحی رئیس حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع)، عبدالله زاده معاون بنیاد شهید و محمدصادق دهنادی رئیس فرهنگسرای خاتم) از خانواده های شهیدان سیدمصطفی موسوی، مجید قربانخانی، علیرضا مرادی، مرتضی کریمی، ولی الله صلواتچی و مناف کوه زارع تجلیل شد.

 تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha