۱۲ شهریور ۱۳۹۸،‏ ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 955
کد خبر: 83462998
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد جاده باغچه - سبزوار نیازمند ترمیم است

مشهد- ایرنا- ۷۰ درصد جاده ۲۰۰ کیلومتری باغچه- نیشابور- سبزوار که از مسیرهای زمینی شریانی و پرترافیک در محدوده مرکزی و غرب خراسان رضوی محسوب می شود نیازمند ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع، مبلغ مورد نیاز برای اجرای عملیات ترمیم مسیر شریانی باغچه- نیشابور- سبزوار را ۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: آسیب دیدگی سطح جاده بر ایمنی رفت و آمد خودروها و وضعیت ترافیک بی تاثیر نیست.

علیرضا خجسته افزود: آسیب دیدگی سطح جاده از آن جهت دارای اهمیت است که با تداوم روند آسیب "جسم جاده" تخریب می شود.  به عنوان مثال خرابی رویه جاده منجر به ایجاد گودال می شود لذا اقدامات راهداری با توجه به کمبود اعتبارات تا حدی است که وجود اینگونه آسیبها ایمنی جاده را به خطر نیندازد.

وی ادامه داد: بودجه مورد نیاز سالانه برای نگهداری از جاده های خراسان رضوی دو هزار میلیارد ریال است. پارسال ۸۰ درصد از این مبلغ برای ترمیم راههای استان تخصیص یافت.

ترمیم هفت ساله آزاد راه مشهد- باغچه

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مسیر ۴۰ کیلومتری آزادراه مشهد- باغچه را از جمله راههای پر رفت و آمد و مهم این استان توصیف و بیان کرد: این جاده از سال ۱۳۸۲ مورد بهره برداری قرار گرفته است.  ۱۵ سال زیر ترافیک بودن این مسیر آن را اخیرا به شدت نیازمند ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت کرده بود.

علی رجایی بر اهمیت نگهداری مستمر از راهها تاکید و بیان کرد: ترمیم و روکش آسفالت این مسیر که سال ۱۳۹۱ از سوی معاونت ساخت و توسعه راههای این اداره کل آغاز شد به پایان رسیده است. هم اینک نیز ترمیم ترمیم آخرین قطعه از کیلومتر ۲۳ تا کیلومتر ۳۲ مسیر مشهد- باغچه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در حال اجرا است.  

وی ادامه داد: پیمانکاران طرحهای نگهداری جاده ای، روکش و کیفیت آسفالت آن را از زمان تحویل یک پروژه آزادراهی به مدت پنج تا هفت سال ضمانت می کنند.  پس از این مدت باید آسیبهای سطحی آسفالت به سرعت ترمیم شوند تا منجر به ایجاد ترک و خسارت عمقی به جاده نشود. با این وجود به خاطر کمبود و بعضا فقدان بودجه کافی، اولویت راهداری ترمیم راههای به شدت خراب و دارای ترک است. به همین خاطر ترکهای سطحی جاده ها در زمان مناسب ترمیم نمی شوند و همین موجب ایجاد خسارت بیشتر به جاده می شود.  

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه از ترمیم برخی قطعات آزادراه مشهد- باغچه سالها می گذرد باید طی سالهای آتی نسبت به ترمیم مجدد روکش آن اقدام شودو

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.  تاکنون دو آزادراه شامل مسیر مشهد- باغچه و کنارگذر شمالی مشهد با مجموع طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده اند.

۳۲۲۱/۱۸۵۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =