زیرساخت‌های ارتباطی ۹۰درصد از مدارس برای استفاده از فناوری آماده است

تهران - ایرنا - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد از مدارس برای استفاده هوشمندانه از فناوری‌ها، زیرساخت‌های ارتباطی را فراهم کرده‌اند اما وضعیت مدارس در روستاها مطلوب نیست و به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، مهدی نوید ادهم روز دوشنبه در آیین افتتاح  نمایشگاه رویداد آموزش کودکان بر بستر فناوری اطلاعات، یادگیری مهارت کارآفرین در مجتمع آموزشی فرهنگ اظهار کرد: دنیای آینده مختص فناوری است، دانش آموزان باید زیست در عصر فناورانه را یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کسب مهارت های لازم برای زندگی در عصر فناورانه باید از کودکی رخ دهد، افزود: در سند بنیادین تحول یکی از ساحت های تربیتی، ساحت تربیت فناوررانه و علمی است که درحال حاضر درصدد فراهم کردن اقتضائات آن هستیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت توانمندی معلمان یادآورشد: باید بر آموزش معلمان در زمینه کسب مهارت های فناورانه سرمایه گذاری کرد، معلمان با ذوق و انگیزه می توانند با همکاری خانواده ها بستر لازم برای توانمند کردن دانش آموزان را فراهم کنند، از این رو باید در آموزش ضمن خدمت معلمان بر این نکته تأکید شود.

نودی ادهم افززود هرچند که آموزش و پرورش هنوز با شرایط ایده آل فاصله دارد  و به سرمایه گذاری های بیشتری در این حوزه نیازمند است اما عملکرد قابل قبولی را شاهد هستیم.

به گفته وی، امروز نسبت به سال های گذشته با سرمایه گذاری آموزش و پرورش و با همکاری سایر دستگاه ها بویژه وزارت ارتباطات بستر لازم برای استفاده از ابزارهای هوشمندانه در بخش قابل توجهی از مدارس فراهم شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش مهارت های فناورانه از مطالبات خانواده های دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آموزش مهارت های فناورانه، آموزش و پرورش به سمت فناوری ها و استفاده هوشمندانه از فناوری در مدارس حرکت می کند.

نوید ادهم در ادامه با اشاره به اینکه آموزش مهارت های فناورانه نباید با آماده سازی فضای فیزیکی مدارس گره بخورد، اظهار کرد: فضای فیزیکی مدارس همواره در طول زمان مستهلک می شود و نیاز به بازسازی دارد، از این رو نمی توان منتظر ماند تا تمامی شرایط برای آموزش مهیا شود، همواره آموزش و بازسازی مدارس باید بصورت موازی با یکدیگر پیش روند.

به اعتقاد وی، با توجه  به افزایش سرعت تحولات فناورانه باید به موازات فراهم کردن زیرساخت به حوزه وارد شد چراکه تأخیر زمانی می تواند آسیب های جدی به تربیت نسل وارد کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  کودکان باید زیست در دنیای فناوری را از مدرسه باید یادبگیرند، گفت: آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود نیاز به همراهی و مشارکت همه دستگاه ها بویژه نهادهای اقتصادی دارد.

نوید ادهم سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را صرفا به نفع آموزش و پرورش نمی داند و معتقد است که همه آحاد جامعه از سرمایه گذاری در بخش آموزش بهره مند می شوند.

وی افزود: با سرمایه گذاری شرکت های اقتصادی در آموزش و پرورش بی شک خروجی این سیستم ورودی خوبی برای آنها دارد و در آینده هزینه های  آنها را کاهش می دهد، چرا که برخی از کاستی ها و مشکلات اقتصادی امروز ریشه در باورها و رفتار شهروندان دارد.

نوید ادهم گفت: بهینه کردن باورها را باید از کودکان آغاز کرد، از این رو با اختصاص سرمایه گذاری  به بخش آموزش بسیاری از مسائل اقتصادی نیز حل می شود چراکه مشکلات اقتصادی تنها مختص به دنیای اقتصاد نیست، بلکه  بخشی از آن به آموزش و باور کودکان مربوط می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =