۸ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 2443
کد خبر: 83457759
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران - ایرنا - دیدارهیات فرانسوی با رئیس جمهوری سوریه، افتتاح بیش از 250 پروژه در مناطق آزاد در هفته دولت، تدوین بودجه سال آینده برمبنای درآمدهای غیرنفتی، صدمه اقتصاد انگلیس در صورت افزایش مبادلات تجاری با آمریکا، تشکیل فرماندهی فضایی آمریکا، تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از دیپلماسی فعال ظریف، دیدار هیات یمنی با معاون وزیر خارجه روسیه، تاکید وزیر دفاع فرانسه در همراهی نکردن با ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس و تداوم حملات هوایی امارات به عدن از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه بود.

داخلی

******

رشت - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور گفت: بیش از ۲۵۰ پروژه خرد و کلان با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای سه هزار نفر در مناطق آزاد طی هفته دولت امسال افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

اهواز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگسراها فرصتی را فراهم می کنند تا مردم بتوانند بستری برای بخشی از خلاقیت هایی که در مناطق کمتر برخوردار وجود دارد را اجرایی کنند.

تهران - رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تبلیغ باید مهم‌ترین دغدغه و محور فعالیت‌های دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) باشد.

تهران - یادگار امام راحل (ره) با بیان اینکه اگر در پی جامعه اخلاقی هستیم باید فقر را ریشه کن کنیم،گفت:باید سعی کنیم هنجارهای اخلاقی جامعه تبدیل به ارزش شود و در این صورت دیگر نیاز نیست از آن مراقبت کنیم

آستارا - رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از گمرکات کشور گفت: کمبود نیروی انسانی، حقوق و دستمزد پایین و نظارت ناکافی دستگاه‌های مربوطه، از مشکلات گمرک است و تجهیزات و امکانات گمرکات شمال و جنوب، باید به روز شود.

مهاباد - نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور باید خود را از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج سازد گفت: بودجه سال آینده برمبنای درآمدهای غیرنفتی تدوین می‌شود.

تهران - رئیس شورای شهر تهران گفت: آنچه امروز برای جامعه مهم است سیره و اخلاق حکومتی امام (ره) و یارانش هست که در سخت ترین شرایط کشور را اداره کردند و امروز بیش از هر زمان دیگری به روش و شیوه این عزیزان نیاز داریم.

گرگان - شهرام ناظری خواننده موسیقی سنتی ایران گفت که عملکرد غلط رسانه ها صدا و سیما سلیقه فرهنگی - هنری مردم را تنزل داده است.

قم - دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت گفت: چارچوب فعلی انتخابات بر خلاف قانون اساسی فضای گفتمانی کشور را تغییر داده ولی فضای انتخابات در نظام اسلامی باید به فضای ایده پردازی برای طرح شعارهای اصلی انقلاب تبدیل شود.

قم - محمد نهاوندیان در سفر یک روزه به قم با آیت لطف‌الله صافی گلپایگانی، حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی در ایران، آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی، آیت‌الله علیرضا اعرافی و آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت‌وگو کرد.

اهواز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هویت ملی، قومی و دینی سه بخش هویت‌ساز کشورند که در ارتقاء محتوایی هنر و فرهنگ مورد توجه هستند گفت: رویدادهای فرهنگی و هنری که به این سه ضلع هویتی کمک می کنند مورد حمایت های ویژه ما قرار می گیرند.

اهواز- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بازار ارز کنترل شده است، گفت: طی ماه های آینده نرخ تورم نیز کاهش می یابد.

تهران - «سامان قدوس» ملی‌پوش ایرانی باشگاه آمیان فرانسه از سوی فیفا (فدراسیون بین‌المللی فوتبال) با ۴ ماه محرومیت از حضور در دیدارهای رسمی روبه‌رو شد.

خارجی

******

تهران - وزیر راه و شهرسازی ایران با نخست وزیر سوریه دیدار و در باره تقویت همکاری در زمینه‌های صنعتی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری و اهمیت ارتباط میان شرکت‌های ایرانی و سوری شرکت کننده در نمایشگاه بین‌المللی دمشق گفت و گو کرد.

نیویورک - وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر حمایت همه جانبه کاخ سفید از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: همه تسلیحات مورد نیاز این رژیم را در اختیار آنها قرار خواهند داد.

مسکو - سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان راه های تهاتر انرژی میان تهران و ایروان را بررسی کردند.

 لندن - رهبر حزب مخالف دولت انگلیس در واکنش به تصمیم نخست وزیر این کشور برای تعلیق پارلمان هشدار داد که خروج بدون توافق لندن از اتحادیه اروپا به معنای افتادن در دام دونالد ترامپ و افزایش مبادلات تجاری با آمریکا خواهد بود که به اقتصاد انگلیس صدمه می زند.

تهران-  "فلورانس پارلی"، وزیر دفاع فرانسه پنجشنبه شب گفت که اتحادیه اروپا در عملیات همراهی دریایی ایالات متحده در تنگه هرمز، شرکت نمی کند.

تهران - محمد عبدالسلام رئیس هیات دولت نجات ملی یمن روز پنجشنبه در نشستی در مسقط پایتخت عمان با میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه ، دیدار و گفت و گو کرد.

تهران - یک هیات فرانسوی روز پنجشنبه با رئیس جمهوری سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو کرد.

مادرید - «خوسه مانوئل مونیوز پوج ثرور» استاد اقتصاد بین المللی دانشگاه "نبریخا" مادرید در مقاله ای برای روزنامه ال پاییس، سیاست های نخست دولت دونالد ترامپ علیه ایران را اشتباه توصیف کرد ونوشت: تهران با مهارت در حال مقابله با سیاست های آمریکا است.

مسکو - یک مقام سازمان فدرال همکاری‌های فنی - نظامی روسیه اعلام کرد: روسیه و هند در خصوص مبلغ پیش پرداخت قرارداد فروش سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ توافق کردند.

تهران - هفته نامه اکونومیست چاپ لندن، امن‌ترین شهرهای جهان در سال 2019 را براساس چهار شاخص معرفی کرد که دو شهر توکیو و اوساکا ژاپن در کنار سنگاپور در این فهرست جایگاه اولین‌ها را اشغال کردند.

تهران - تارنمای آکسیوس در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی افشا کرد که هنگام عزیمت ظریف به فرانسه نتانیاهو تلاش فراوانی کرده تا از دیدار احتمالی میان ترامپ و وزیر امور خارجه ایران جلوگیری کند.

تهران - وزارت خزانه ‌داری آمریکا یک بانک لبنانی را به اتهام انجام برخی تراکنش‌های مالی برای حزب الله تحریم کرد.

تهران - وزارت دفاع دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن اعلام کرد که هواپیماهای اماراتی از روز گذشته تاکنون بیش از10 بار ابین و عدن را بمباران کرده اند و پرواز جنگنده ها بر فراز منطقه همچنان ادامه دارد.

تهران - شورای امنیت سازمان ملل در رای‌گیری روز پنجشنبه خود، ماموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان (یونیفیل) را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

سلیمانیه - نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق گشایش یافت.

تهران - وزیر خارجه آمریکا با عصبانیت از ابتکار وزارت خارجه ایران برای تحریم طراحان تروریسم اقتصادی از جمله «بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها»، مدعی شد که نهاد تحریمی تنها «یک اندیشکده» است.

تهران - نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه با انتشاری تصاویر از دیدارش با وزیر امور خارجه ایران، گفت که در این دیدار در خصوص ارتقای سطح روابط دو کشور گفت وگو شد.

نیویورک - گزارشگر ویژه حقوق بشر، تحریم‌های یکجانبه را جنگ اقتصادی نامید و از جامعه بین المللی خواست برابر تاثیرات منفی آن بر حقوق بشر و جان انسان‌ها اقدام فوری انجام دهند.

تهران- مشاور پزشکی دولت انگلیس هشدار داد که مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک خطری جدی و مهلک‌تر از تغییرات اقلیمی بوده و درصورتی که مورد توجه قرار نگیرد، می‌تواند دست کم 10 میلیون مرگ و میر در سال برجای گذارد.

نیویورک - گزارشگر ویژه حقوق بشر، تحریم‌های یکجانبه را جنگ اقتصادی نامید و از جامعه بین المللی خواست برابر تاثیرات منفی آن بر حقوق بشر و جان انسان‌ها اقدام فوری انجام دهند.

تهران - رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تلاش‌های این کشور برای نظامی‌سازی فضا، با ایجاد «فرماندهی فضایی ایالات متحده» تشکیل نیروی فضایی نظامی واشنگتن را اعلام کرد.

تهران - نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، توافق آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه را محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورش دانست و گفت: چنین توافقی با قانون بین‌المللی و مبانی منشور سازمان ملل مغایرت دارد.

تهران - براساس گزارش رسمی دفتر آمار ملی انگلستان که روز پنجشنبه منتشر شد، 'محمد' نام پیامبرعظیم‌الشأن اسلام، در سال ۲۰۱۸ میلادی محبوب ترین اسم برای نوزادان پسر در انگلیس و ولز بوده است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha