سازمان‌ها و ادارات، دادگستری کردستان را در مبارزه با فساد یاری دهند

سنندج - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی در حوزه نظارتی و برخورد با مفاسد گفت: سازمان‌ها و ادارات مختلف، دادگستری را در امر مبارزه با فساد یاری دهند.

محمد جباری روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان دیواندره ارتباط بین مردم با مردم، مردم و مسئولین و مسئولین با مسئولین را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: دادستان‌ها باید بر این سه نوع ارتباط تمرکز کنند و بتوانند با استفاده از ظرفیت های بالای شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های مردم نهاد پرونده های دارای اهمیت پایین را از طریق مصالحه و ریش سفیدی حل و فصل کنند تا تمرکز اصلی دادگستری بر روی مبارزه با جرایم خشن و سازمان یافته و برخورد با مفسدین اقتصادی باشد.

وی با باین اینکه قوه قضائیه در انجام وظایف خود دارای دو شانیت قضایی و نظارتی است،  اضافه کرد: نظارت بر حسن اجرای قوانین که جامعه را در مسیر پیشرفت حول محور قانون به جلو می‌برد و شانیت قضایی که به معنی رسیدگی به دعاوی مردم و تظلم خواهی مظلومین است این دو شانیت را شامل می‌شود.

جباری ضمن تبریک ایام هفته دولت گفت: هفته اول شهریور که به نام و یاد شهیدان والا مقام رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده فرصتی مغتنم برای سرمشق قرار دادن راه و منش این عزیزان در خدمت رسانی بی منت و خالصانه به مردم است.

وی، دادستان را از ارکان رکین قوه قضاییه دانست و یادآور شد: به عنوان مثال فقط در بحث احقاق حقوق عامه،  ۷۰ وظیفه برای دادستان تعریف شده و وظایف دیگری همچون کشف جرم، تعقیب و پیگیری مجرمین و نظارت بر امور حسبی مبارزه با قاچاق کالا، جرایم امنیتی و مفاسد اقتصادی از دیگر وظایف مدعی العموم است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج اظهار داشت:‌ دادگستری دیواندره از جمله دادگستری های سالم و بی حاشیه محسوب می‌شود که با ۵۰ درصد کادر قضایی و اداری خود مشغول به خدمت رسانی به مردم انقلابی، شایسته و شریف این شهرستان است.

علاوه بر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان دیواندره در این مراسم حضور داشتند.

در پایان این مراسم سیروس پرویزی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیواندره معرفی و از زحمات محسن نجف پور دادستان سابق این شهرستان تجلیل شد.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha