ثبات مدیریت در معاونت توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیاز امروز این حوزه است

مشهد- ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبات مدیریت در این معاونت نیاز امروز این حوزه است.

علی الهیار ترکمن روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور در مشهد افزود: حوزه های کاری این معاونت در سطح کلان آموزش و پرورش بسیار مهم و خطیر است و هر گونه سستی در آن، باعث جاماندن آموزش و پرورش از امور تحولی کشور خواهد شد و چابکی، سرعت عمل و دقت در این حوزه می تواند آموزش و پرورش را همگام با برنامه ها، اقدامات و کارهای دولت به جلو پیش ببرد.
وی اظهار داشت: بررسی چارت سازمانی و طول مدت مدیریت این حوزه در آموزش و پرورش کشورهای گوناگون، یک ثبات مدیریتی طولانی را نشان می دهد که این ثبات در بهبود نتایج و توفیقات تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: مسائلی که آموزش و پرورش در سطح ملی پیش روی خود دارد ضرورت سیاست گذاری در برنامه ریزی آموزشی را مطرح می کند و در همین راستا کارهای راهبردی و اولیه برنامه هفتم توسعه و مطالعات آینده نگرانه در دستور کار قرار گرفته و تجربه اجرایی در تدوین شش برنامه توسعه نشان می دهد آموزش و پرورش باید در این خصوص سرعت عمل بیشتری داشته باشد و همزمان و همگام با برنامه های تحولی سایر نهادها و با یک نگاه جدید به مقوله برنامه ریزی آموزشی توجه کند.
الهیار ترکمن افزود: ارتباط و تعامل معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات آموزش و پرورش کشور با نمایندگان مجلس در جهت افزایش ثبات مدیریت در آموزش و پرورش و نیز ارتقای کمی بودجه سال ۹۹ می تواند بسیار مثبت و حائز اهمیت باشد.
وی ادامه داد: تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور آغاز شده و جلسات ستاد بودجه در وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است و قانون بودجه سال ۹۹ تغییرات ماهیتی فراوان دارد و در این بین تخصیص منابع کارا و اصلاح ساختار بودجه در اولویت قرار گرفته است.
وی گفت: رتبه بندی معلمان و اجرایی شدن سند تحول بنیادین در مرحله منطقه ای و مدرسه ای از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

ترکمن افزود: در حال حاضر گفتمان توسعه، حرکت آموزش و پرورش بر مدار توسعه و ضرورت استفاده از تفکر سیستمی از اصلی ترین و مهمترین برنامه های معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش می باشد و این مهم بدون ایجاد گفتمان توسعه شکل نمی گیرد و تا زمانی که به گفتمان توسعه نرسیم هر کاری محکوم به شکست است و نتیجه نمی گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برخی از مشکلات آموزش و پرورش مدت زیادی است که باقی مانده که برای رفع آنها باید به فرآیندها ورود پیدا کنیم و با تحلیل های گوناگون و برنامه ریزی صحیح و تصمیم سازی های اصولی مشکلات را رفع کنیم و در این بین ذکر این نکته مهم است که تا تحلیل نداشته باشیم و آن تحلیل ها مبنای تصمیم گیری نباشد قطعا توفیقی حاصل نخواهد شد.
وی گفت: نبود نظام برنامه ریزی یکی از مشکلات آموزش و پرورش است که در همین راستا مرکز برنامه ریزی در آموزش و پرورش در حال ارتقا و توسعه می باشد.

نشست هم اندیشی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور از ۶ شهریور ماه در مشهد آغاز و مدت دو روز ادامه دارد.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =