رویکرد همه برنامه‌ها و اقدامات آموزشی منطبق با سند تحول بنیادین باشد

یزد- ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: جهت گیری و رویکرد تمامی برنامه‌ها و اقداماتی که در نظام آموزش و پرورش و در سطح مدارس اجرا می شود باید منطبق با اهداف سند تحول بنیادین این وزارتخانه باشد.

رضا مددی روزسه‌شنبه در جمع مدیران شرکت‌کننده در کارگاه آموزشی نحوه تدوین انتظارات از مدارس در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ در یزد افزود: آموزش و پرورش باید تا سال ۱۴۰۴ بر مبنای این سند وظایف خود را به طور دقیق دقیق انجام دهد که در این راستا مبانی نظری سند تحول، با پشتوانه علمی و فلسفه آن پاسخ به سوال‌های اساسی در مورد مبانی، چیستی، چرایی و چگونگی تربیت است.

وی با بیان اینکه مدرسه محل و کانون تربیت رسمی و عمومی و کانون تربیت اجتماعی است، بیان داشت: تعلیم و تربیت  هر کشور با فرهنگ و جهان‌بینی آن کشور ارتباط دارد و اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش تغییرات اساسی و تحول بنیادین ایجاد کنیم، حرکت در مسیر اهداف سند تحول بنیادین را باید چراغ راه قراردهیم.

 مددی همچنین تاکید کرد: مسئولیت مدیران آموزش و پرورش در همه سطوح، صیانت و اجرای برنامه درسی در مدارس است و اگر از برنامه درسی فاصله بگیرند راه انحرافی را پیموده‌اند و کل فعالیت‌ها باید در خدمت برنامه درسی و در خدمت غنا بخشی برنامه درسی  باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر نگاه، اندیشه و تفکر نسبت به تعلیم و تربیت مهم‌ترین مرحله تغییر است و باید تغییرات به سمت اقدام‌های  اجرایی هدف‌گذاری و عملیاتی شود.

مددی،  اقدام‌های اجرایی را تابع چرایی و فهم ما از موضوع‌ها ذکر کرد و گفت: باید همواره این اصل را در نظر داشته باشیم که تربیت مسئولیت مشترک همۀ عوامل مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز با تبیین اهمیت و نقش سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه آموزش و پرورش، چرخش‌ تحول‌آفرین تربیت تمام ساحتی را از مزیت‌های اجرای این سند عنوان کرد.

 در این جلسه که ۹۵ نفر از معاونان، کارشناسان و نمایندگان مدیران مدارس مناطق آموزشی استان یزد حضور داشتند، اهداف سند تحول بنیادین، فلسفه تعلیم و تربیت از منظر این سند تبیین شد.

استان یزد ۲۵۰ هزار دانش آموز دارد.

۷۵۳۶/ ۶۰۱۴/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =