۵ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 2443
کد خبر: 83453026
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران - ایرنا - حل مشکلات کارگران از اولویت‌های دولت یازدهم ودوازدهم، تامین امنیت تردد زائران ایرانی در اربعین حسینی، حمایت بحرین ازحمله پهپادهای رژیم صهیونیستی به لبنان و عراق، کسب مقام سوم مسابقات قهرمانی غرب آسیا از سوی تیم ملی بسکتبال زنان، حضور هند و پاکستان در رزمایش نظامی روسیه، ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از دیدار احتمالی روسای جمهوری ایران و آمریکا، دیدار وزیر کشور با خانواده شهید دکتر مجید شهریاری از شهدای هسته ای کشور، انتشار سند گروه 7 با تاکید بر مسایل مرتبط با ایران و تجارت جهانی از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه بود.

داخلی

******

تهران - رئیس دفتر رئیس جمهوری رسیدگی به امور کارگران و حل مشکلات این قشر زحمتکش جامعه را از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: این دولت متعلق به کارگران عزیز است.

اصفهان - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: نگاه دولت دوازدهم و این معاونت، عدالت جنسیتی و دسترسی زنان و مردان به فرصت های پیشرفت در بخش های مختلف از جمله آموزش و پرورش، بهداشت، ورزش و اقتصاد است.

قصرشیرین - فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امنیت در مرزهای چهارگانه کشورمان برای ترد زائران اربعین حسینی هم اکنون به طور کامل برقرار است و هیچ گونه دغدغه تسهیلاتی و امنیتی در این رابطه در مرزها نداریم.

اصفهان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای کودک، بخشی از هویت سینماست و باید جدی تر گرفته شود واقدامات بیشتری برای رونق آن صورت بگیرد که تاکنون اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

مشهد - تولیت آستان قدس رضوی گفت: این نهاد به دنبال نفع اقتصادی و کسب سود به هر قیمتی نیست و توسعه و درآمدزایی فقط با هدف گسترش زمینه اشتغال و جذب جوانان بیکار صورت می گیرد.

تهران - رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش ۵۵ درصدی وام شهریه و اضافه شدن ۶۰ خوابگاه جدید در سال تحصیلی پیش رو خبرداد.

شیراز - سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مجموع اعتباراتی که از طرف وزارتخانه و استانداری فارس و شهرداری جهرم به حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان اختصاص می یابد حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

کرج - مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور می گوید که طی ۲ سال گذشته بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزا با حمایت این صندوق در روستاهای کشور اجرا شده است.

بجنورد - معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اکنون دیگر نگاه پلیسی و اجرایی در عرصه استاندارد جهانی کنار گذاشته شده و رویکرد برنامه‌های استاندارد بر پایه رفع مشکلات مردم متمرکز شده است.

تهران - تیم ملی بسکتبال بانوان ایران که برای اولین بار با حجاب اسلامی در یک تورنمنت بین المللی رسمی شرکت کرده بود، با برتری 71 - 52 مقابل اردن به مدال برنز رقابت های قهرمانی غرب آسیا دست یافت.

قم ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: سه جلد کتاب شرح نهج البلاغه اثر مقام معظم رهبری همچون دیگر مکتوبات و سخنان گوهربارشان، ضمن برخورداری از دقت و عمق لازم، دو ویژگی مهم روان بودن و جذابیت دارد.

یاسوج - معاون برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر این باور است که با توجه گستره جغرافیایی کشور، نمی توان برای مسائل و آسیب های اجتماعی نسخه واحد پیچید و باید ریشه مسائل در هر استان به صورت خاص بررسی شود.

گرگان - رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: در برخی از استان ها، کشاورزان، باغ داران و تولید کننده محصولات غیرمشمول زکات واجب به صورت اختیاری به پرداخت زکات مستحبی روی آورده اند و این امر پسندیده در حال گسترش است.

زنجان - عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روز دوشنبه در جریان سفر یک روزه خود به زنجان با خانواده شهید دکتر مجید شهریاری از شهدای هسته ای کشور، دیدار کرد.

تهران - روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای در خصوص رمزارزها اعلام کرد: مفاد ابلاغیه چهاربندی بانک مرکزی به هیچ عنوان ابطال یا لغو نشده و سیاست بانک مرکزی که در این ابلاغیه تشریح شده، چارچوب فعالیت مربوط به رمز ارزها در حوزه پولی را روشن می‌کند.

خارجی

******

پکن - وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین ضمن اعلام پشتیبانی کشورش از همه تلاش ها جهت حفظ برجام گفت: چین خواست عادلانه ایران را درک کرده و معتقد است در مقابل ادامه اجرای برجام، ایران باید از پاداش شایسته بهره مند شود.

تهران - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی به زبان چینی گفت‌وگو با همتای چینی خود را در پکن سازنده توصیف کرده و از پیشنهاد نقشه ‌راه 25 ساله برای شراکت جامع راهبردی دو کشور خبر داد.

دهلی نو - نخست وزیر هند روز دوشنبه پس از گفت وگو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس کشورهای گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه، هرگونه دخالت یا میانجی گری کشور سوم در مساله کشمیر را رد کرد.

تهران - رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده آماده ملاقات با هر رهبر سیاسی برای تامین منافع مردم ایران است، گفت: آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی هستم.

تهران - وزیر امور خارجه بحرین، حمله تجاوزکارانه پهپادهای رژیم صهیونیستی به مناطقی در لبنان و عراق را نوعی دفاع از خود دانست.

دهلی نو - هند و پاکستان به رغم افزایش تنش ها قرار است ماه آینده در رزمایش بزرگ نظامی روسیه که چین نیز در آن حضور دارد، شرکت کنند.

مسکو - رئیس جمهوری روسیه نرخ تورم سالانه روسیه را ۴.۵ درصد اعلام کرد و گفت: حتی در این شرایط و با توجه به افزایش دستمزدها، درآمد واقعی مردم به کندی رشد می کند و این وضعیت نگران کننده است.

مسکو - وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای به حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه واکنش نشان داد و آن را نگران کننده خواند.

تهران - خبرنگار شبکه 13 رژیم صهیونیستی پس از طرح دیدار احتمالی میان سران ایران و آمریکا در نشست سران گروه هفت در فرانسه، از نگرانی میان مقام‌های این رژیم درباره این موضوع خبر داد.

تهران - یمن سه فروند موشک «زلزال ۱» به مواضع عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در «جبل النار» در اطراف «جیزان» و منطقه مرزی حیران در استان حجه واقع درشمال این کشور شلیک کرد که بر اثر آن شماری زخمی شدند.

تهران - سند جمع بندی و در عین حال کوتاه گروه 7 روز دوشنبه با اشاره به مسایل و موضوعات کلیدی نظیر تجارت جهانی، ایران، اوکراین، لیبی و هنگ کنگ از سوی میزبان منتشر شد.

تهران - یگان پهپادی یمن بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد واقع در منطقه خمیس مشیط در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

تهران - دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در توئیتی، تجاوز تل آویو به بیروت را خطای محاسباتی نتانیاهو دانست و هشدار داد که پاسخ حزب الله به رژیم صهیونیستی ، فلج کننده خواهد بود.

تهران - رئیس جمهوری آمریکا در نشست سه روزه سران گروه هفت دست کم پنج دروغ گفت و خبرگزاری آسوشیتدپرس به افشا و شفاف‌سازی درباره آن پرداخت.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha