۲ شهریور ۱۳۹۸،‏ ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83448783
۰ نفر

برچسب‌ها

برندسازی صنایع دستی از نیازهای گیلان است

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: برندسازی صنایع دستی از نیازهای استان است.

به گزارش ایرنا،گ به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان محمد حسینی در جلسه شورای اداری مدیران ICT استان در رشت افزود: برای تکمیل زنجیره آموزش، تولید و فروش محصولات صنایع دستی، نیاز به اصلاح ساختار از طریق بهره‌گیری از بستر اینترنت، ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی و همچنین ورود استارت آپ ها به این فضاست.

 وی  اثر بخشی آموزش‌ ها را از اولویت اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان عنوان و اظهار کرد: باید به نقطه‌ ای برسیم که همزمان با آماده کردن آموزش و پرورش تئوری، بستر ایجاد شغل و ارتقای بهره‌ وری را آماده کرد و از ظرفیت‌ های مشترک و موجود بین دستگاه‌ ها استفاده کنیم.

وی به فروش محصولات از طریق فضای مجازی در استان اشاره و خاطر نشان کرد: چند سایت از بستر فضای مجازی برای فروش کالاهای خود استفاده کرده اند که فروش قابل توجهی نیز نداشته و برای ارتقاء این صنعت باید با بهره‌ گیری از ظرفیت موجود از طریق حوزه ICT و با ورود استارت آپ ها و دستگاه‌های دولتی اقدام شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان نیز در این جلسه در سخنانی با تشریح اقداماتی درباره تعرفه خدمات پستی در مرسوله‌ های صنایع دستی و کالاهای فناور محور و دانش‌ بنیان بیان داشت: تاکنون قیمت خدمات پست تسهیل‌ کننده و مطلوب ارائه‌ دهندگان خدمات بوده و قیمت‌ های آن نسبت به دیگر بخش‌ها منصفانه‌تر است.

فرزاند توکلی افزود: پست این آمادگی را دارد تا هزینه تمام‌ شده برای ارسال تولیدات صنایع دستی و کالای ارسالی از سوی استارت آپ ها به طور جدی بررسی و بازنگری شده تا موجب شکوفایی این حوزه در استان گیلان شود.

وی با اشاره به به تخفیف پنج کالای استراتژیک و تولید داخل استان و ظرفیت‌های پست برای ارسال این دست از کالاها به تمامی نقاط کشور گفت: تداوم و اثربخشی این خدمات مستلزم همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ ها در گیلان است و پست استان تضمین‌ های لازم درباره خدمات و کیفیت ارسال را خواهد داد که این امر می‌ تواند تضمین‌ کننده کیفیت کالا و خدمات و سرویس‌های ارائه ‌شده باشد.

توکلی با بیان نقش اساسی پست در ایجاد تحول در توسعه اقتصادی استان گیلان افزود: باید از پتانسیل موجود در دفاتر ICT روستایی برای ارسال تولیدات روستایی به عنوان بازوان حوزه ICT در روستاها استفاده کرد، این اداره کل با توجه به آیین‌ نامه تعرفه هر یک از خدمات پستی، موضوع  تسهیل در هزینه هر یک از سرویس‌ های مورد نیاز استارت آپ ها را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این جلسه در توسعه این صنعت به حمایت از نیروهای داخل استان و استارت آپ های موجود با تمام ظرفیت اشاره و اظهار کرد: هم اکنون دغدغه این استارت آپ ها، کاهش هزینه‌ های مرسولات پستی به ویژه محصولات استراتژیک به خارج از استان بوده که تسهیل در این فرآیند موجب رشد، توسعه و اشتغال را در استان به دنبال خواهد داشت.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =