۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83448207
T T
۰ نفر
ضرورت تمرکز بر سلامت روان نیروهای مسلح دوچندان است

تهران- ایرنا- معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا با تاکید بر اینکه تمرکز بر سلامت روان ضرورت جامعه امروز است، گفت: این مهم در میان انواع نیروهای انتظامی و نظامی به دلیل مراوده و ارتباط مستقیم با مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است و در این حوزه نیاز مبرم به روانشناسی و روانشناختی احساس می شود.

سرهنگ دکتر محمدرضا حسینی روز شنبه در افتتاحیه نشست تخصصی بین المللی روانشناسی و روانشناختی (پاسفیک) نیروهای انتظامی و نظامی کشور و در مقام رییس این نشست تخصصی افزود: این معاونت در راستای تدابیر و ماموریت ذاتی خود در حفظ و سلامت اعضای ناجا و با درک اهمیت و ضرورت توجه سلامت روان در ناجا، اقدام به اجرای برنامه های روانشناختی با نگاه دیروز، امروز و آینده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که اساس همه سازمان ها بر افراد بنا شده است، دانش روانشناختی که به مقوله نیروی انسانی می پردازد، در اهمیت است.

سرهنگ حسینی یادآور شد: تمرکز بر استفاده از روانشناسی در راستای حفظ بنیان خانواده اعضای ناجا هم از دیگر تلاش های سازمان بهداشت، درمان و امداد ناجا است تا اعضا بدون دغدغه در انجام ماموریت های بهینه، کوشا باشند و به همین منظور به ایجاد مرکز تخصصی روانشناسی مبادرت ورزیدیم.

معاون بهداشت و درمان ناجا با اشاره به اینکه هدف غایی ما از دنبال کردن برنامه علمی استفاده از علوم مختلف از جمله روانشناسی برای نیروهایی مسلح است، اظهار داشت: وظیفه خطیر حفظ امنیت و ثبات در کشور بر عهده نیروهای انتظامی و نظامی در سراسر کشور است به همین دلیل امروز این نشست تخصصی میزبان ۳۰ استان به صورت مستقیم است.

اجرای برنامه های مختلف در حوزه روانشناسی نیروهای نظامی

دکتر علی فتحی آشتیانی دبیر علمی نشست تخصصی روانشناسی و روانشناختی نیروهای مسلح هم به عنوان دومین سخنران، با بیان اینکه بنا داریم در این نشست، به آینده روانشناسی و روانشناختی توجه ویژه داشته باشیم، افزود: بحث روانشناسی آنقدر اهمیت دارد که باید یک نیرو از زمانی که وارد سازمان می شود تا بازگشت او به آغوش خانواده را تحت نظارت و پوشش روانشناسی قرار داد.

این مقام مسئول ادامه داد: کمیته بین المللی طب نظامی، مسئولیت بحث روانشناسی در نیروی انتظامی را بر عهده ایران گذاشته و ما در برنامه نزدیک با برنامه های متعددی در این حوزه در خدمت نیروها خواهیم بود تا تحول خوبی در این زمینه داشته باشیم.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha