هدف گذاری ایران برای کسب ۴ درصد بازار کشورهای همسایه

بندرعباس - ایرنا - سهم ایران از بازار هدف کشورهای همسایه در حال حاضر ۲ درصد بوده که برای افزایش آن به چهار درصد در سال جاری هدف گذاری شده است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به تحریم ها برنامه ریزی جدی برای صادرات به کشورهای همسایه به عنوان محوری ترین برنامه توسعه صادرات انجام شد.

سعید زرندی روز دوشنبه درحاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان به خبرنگار ایرنا افزود : بر این اساس هر کدام از استان های مرزی باید راهبری ارتباط با سایر استان ها با کشورهای همسایه و نزدیک خود باشند که هرمزگان می تواند حداقل محور ارتباط با ۲ کشور در حاشیه خلیج فارس باشد.

وی ادامه داد: این استان ها مسوولیت لجستیک داخلی و برقراری ارتباط بیان استان های داخلی و کشورهای همسایه را برعهده دارند.

بیان داشت: اکنون تیم هایی برای این منظور شکل گرفته و تمرکزی منابع، امکانات و جهت‌گیری ها انجام شده است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی و مسوولان این استان ها برای دست یابی به هدف گذاری انجام شده باید اشراف اطلاعاتی دقیقی بر شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای همسایه داشته باشند.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =