سخت گذر بودن منطقه یکی از دلایل وجود راه خاکی روستایی چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : پراکندگی منطقه ، سخت گذربودن و جمعیت کم آبادی، از دلایل وجود راه خاکی در برخی از روستاهای در این استان است.

داریوش حسینی روز دوشنبه با اشاره به  احداث یکهزار و ۵۳۹ کیلومتر راه روستایی در این استان در طول انقلاب اسلامی ، افزود : از این میزان راه ۶۰۴ کیلومتر راه خاکی و ۲۱۲ کیلومتر نیز شوسه است.

وی ، ساماندهی و آسفالت کردن راه های روستایی را از دغدغه های دولت عنوان کرد و گفت: با توسعه و رفع حوادث راه های روستایی در چند سال اخیر اتفاق  مهاجرت معکوس  به آبادیهای استان نیز آغاز شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر طول راه های اصلی روستایی این استان ۸۱۶ کیلومتر و راه های فرعی موجود ۲۹۱ کیلومتر است که این وسعت محور ارتباطی روستای با گذشته قابل مقایسه نیست.  
حسینی همچنین ، طول بزرگراه های ایجاد شده در این استان را بیش از  ۲۵۷ کیلومتر برآورد کرد و تاکید کرد: حدود  ۲ هزار و ۹۰۳ کیلومتر راه در دوران نظام جمهوری اسلامی در این استان آسفالت شده است .

وی ، ساخت  ۱۵ تونل به طول ۹ هزار و ۳۰۰ متر در محورهای اصلی و فرعی استان در چند سال گذشته را یادآور شد و  افزود: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن بخشی از محورهای استان رفع نقاط حادثه خیز یک امر ضروری است که در دستورکار قرار دارد.   
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت، ۴۰ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی سه هزار و ۶۸۶ کیلومتر راه شامل ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه، ۸۴۹ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۳۳۶ کیلومتر راه روستایی دارد.

۶۱۹۹/۲۰۹۷ 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =