۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 1061
کد خبر 83431250
۱ نفر
رییس فدراسیون: رسانه مهترین عامل معرفی چوگان است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون چوگان گفت: رسانه ها عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری برای معرفی این رشته ورزشی اصیل ایرانی به مردم و حتی سایر کشورها هستند.

«ابراهیم نوزایی» امروز جمعه در حاشیه رقابت های چوگان جام دکوکاپ اظهار داشت: چوگان جزو معدود ورزش‌هایی است که مردم به خوبی آن را نمی شناسند. در حالی که نخستین بازی ابداعی ایرانیان، چوگان بوده و بیش از دو هزار پیش در ایران زمین این ورزش انجام می شده است و از ۲ سال پیش نیز به نام ایران ثبت جهانی شده است.

رییس فدراسیون چوگان ادامه داد: ما  و رسانه ها می توانیم این فرهنگ تاریخی و تمدن ملی را با کمک یکدیگر به مردم و حتی سایر کشورها معرفی کنیم.

نوزایی در خصوص رقابت های جام دکوکاپ نیز بیان کرد: این رقابت ها یا همان جام خیریه فرشتگان با هدف کمک به خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست برگزار می شود و عواید آن نیز به این قشر از جامعه خواهد رسید.

وی ادامه داد: این رقابت ها با هندیکاپ ۲ (رتبه چوگان باز) برگزار می شود و ۲ بازیکن آرژانتینی نیز در تیم ذوالفقار بازی می‌کنند. البته پامپا پیش از برگزاری این به عنوان مدرس آموزش حدود ۳۰۰ چوگان باز را بر عهده داشت که شرکت کنندگان بسیار راضی بودند. زیرا در کنار توسعه این رشته اصیل ایرانی و پرورش اسب چوگانی و تربیت چوگان بازان، آموزش یکی از مهترین اهداف فدراسیون است.

نوزایی با اشاره به اینکه در این راه محدودیت هایی هم وجود دارد، گفت: یک زمین چوگان ۸ برابر زمین فوتبال است و باید قبول کنیم که تهیه زیر ساخت ها و امکانات اولیه در چوگان نیز گران است. ولی به رغم این محدودیت ها، چوگان در استان های فارس و کهگلویه و بویراحمد در حال توسعه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این نهاد برگزاری رقابت های چوگان در میدان نقش جهان اصفهان است، گفت: این  میدان زمین اصلی رقابت های چوگان در سالیان بسیار دور بوده و امیدواریم روزی به کاربری اصلی خود تبدیل شود و فدراسیون نیز در این زمینه تلاش می کند. البته در ایام نوروز به صورت نمادین رقابت ها چوگان در میدان نقش جهان برگزار شد و در سال های بعد نیز ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =