۱۷ مرداد ۱۳۹۸،‏ ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر 83430181
۰ نفر

برچسب‌ها

والدین با مسئولان مدرسه ارتباطی دو سویه داشته باشند

رشت - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان این که ارتباط بین خانه و مدرسه در موفقیت و رشد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد، گفت: والدین با مسئولان مدرسه ارتباطی دو سویه داشته باشند.

نرگس دستیار روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدرسان میانی برنامه آموزش اولیای دانش آموزان پایه اول ابتدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده نخستین نهاد اجتماعی تامین کننده نیازهای جسمی ، روانی و زمینه ساز تربیت کودکان است که با کمک مدرسه سنگ بنای تربیتی و آموزشی دانش آموزان را شکل می دهد.

وی با اشاره به نقش مهم اولیا در فرآیند رشد و سرنوشت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی اظهار داشت: ضروریست تا به منظور اثر بخشی همکاری و تعامل اولیا با مسئولان مدرسه درباره ضرورت ها و آمادگی های مورد نیاز دانش آموزان اطلاعات و آموزش های لازم کسب شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان این که مشارکت خانواده در امور مربوط به مدرسه راهی برای توسعه آموزشی است ، خاطر نشان کرد: مشارکت والدین با مسئولان مدرسه می تواند فرصت شکوفایی دانش آموزان را فراهم کند.

وی انجمن اولیا و مربیان را مظهر مشارکت خانه و مدرسه دانست و تصریح کرد: توسعه و توجه به انجمن های اولیاء و مربیان از جمله روش های موثر برای جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس است. 

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع ، جلسه های توجیهی اولیای دانش آموزان پایه اول در سال تحصیلی جدید، در بخش های مقدماتی و تکمیلی نیمه دوم شهریور و مهرماه سال جاری توسط آموزگاران پایه اول در مدارس مقطع ابتدایی استان برگزار می شود.

 کارگاه آموزشی ویژه مدرسان میانی برنامه آموزش اولیای دانش آموزان پایه اول ابتدایی با هدف ارتقای اطلاعات و مهارت های حرفه ای مدرسان میانی  انتقال آموزه های تربیتی از طریق مدرسان میانی به کلیه آموزگاران پایه اول استان و در نهایت آموزش به اولیا و مشارکت آنان در فرآیند رشد و سرنوشت تحصیلی فرزندانشان و تعامل دوسویه خانواده ها و مدرسه برگزار شد.

در سال تحصیلی گذشته افزون بر ۳۹۱ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.

۷۲۸۶ / ۲۰۰۷/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =