جمعی از اعضای فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از مرز چذابه بازدید کردند

اهواز - ایرنا- جمعی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس روز پنجشنبه از اداره گمرک و بارانداز پایانه مرزی چذابه بازدید کردند.

به گزارش ایرنا شمس الدین قربانفر دبیر فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، بهزاد نوشادی مقدم کارشناس کمیته امور ویژه کمیسیون اصل ۹۰، اقبال منصوری مشاور نماینده عضو کمیسیون اصل ۹۰، حسین قادری مشاور فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، علی قبادی معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات خوزستان، علی فرهودی سرپرست معاونت امور گمرکی چذابه، رضا رئیسی کیا معاون توسعه مدیریت و منابع، محمدرضا میرزایی معاون دیوان محاسبات خوزستان همراه با حسابرسان فعال در حوزه گمرک آن دیوان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی روز پنجشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت ورود و خروج کالاهای اساسی و روند خدمت رسانی به شهروندان از اداره گمرک و پایانه مرزی و چذابه بازدید کردند .

این هیات روز چهارشنبه نیز از ادارات گمرک ماهشهر و بندرامام و همچنین بنادر این مناطق بازدید کردند.

گفتنی است این هیات از سوی مجلس برای بررسی دقیق ورود و خروج کالای اساسی از طریق شرکت های وارد کننده و همچنین شفاف سازی در حساب های ارزی این شرکت ها به خوزستان سفر کرده اند.

برای توسعه زیرساخت های چذابه فکر اساسی شود 

همچنین حسین قادری مشاور  فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: برای توسعه زیرساخت‌های موجود در چذابه باید فکر اساسی صورت گیرد و اگر اعتبار نیاز دارد به آن اختصاص داده شود.

وی افزود: برخی از قوانین موجود در اداره مرزها به دلیل عدم زیرساخت در پایانه مرزی چذابه به خوبی اجرا نمی شود.

علی قبادی معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات خوزستان خوزستان گفت: در گذشته گمرک در منطقه چذابه مستقر نبود و برای خدمات دهی نیرو به این منطقه اعزام و با حداقل امکانات خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی افزود: شرایط و کمبودها در آن زمان باعث شده بود که برخی از اقدامات و پروژه‌ها را به دست شهرداری بستان بسپارند و در ادامه چذابه توسط وزارت کشور و هیات وزیران به عنوان مرز رسمی اعلام و به گمرک رسمی تبدیل شد.

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات خوزستان گفت: در چذابه بحث خدمات دهی به مسافران نسبت به گذشته بهتر و شتاب بیشتری به خود گرفته است .

وی بیان کرد: اکنون در حوزه تجارت خارجی و صادرات محصول، یک بارانداز در این منطقه وجود دارد اما خارج از محدوده رسمی پایانه و در اختیار گمرک نیست.

وی گفت: برای ارائه خدمات به صادرکنندگان و جلوگیری از معطل ماندن صادرات از این بارانداز استفاده می شود اما نیاز است که برای کنترل بیشتر این بارانداز ساماندهی شود .

قبادی گفت: براساس سند بالادستی، مدیریت واحد مرزی در حوزه صادرات، قانون امور گمرکی و دستورالعمل شورای امنیت کشور ما مکلف شده ایم که تجارت خارجی در مرزهای رسمی با مدیریت گمرک انجام شود و اعمال حاکمیت اقتصادی نیز با گمرک باشد.

وی گفت: اکنون بحث اختلاف ارزی در خصوص کالاهای اساسی در داخل و خارج کشور مطرح است و انتظار داریم که کمیسیون اصل ۹۰ با استفاده از  ابزار قانونی خود این مشکلات را برطرف سازد .

وی تصریح کرد: نمی گوییم مدیریت بارانداز به گمرک داده شود اما انتظار داریم که ساماندهی شود؛ ساماندهی محوطه تخلیه و بارگیری پایانه چذابه نیز از ضرورت ها است.

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات خوزستان گفت:مشخص شدن آمار ورودی و خروجی کامیون‌ها و وضعیت کارگران در زمینه بیمه و حق و حقوق آن ها از دیگر مسائلی است که باید در اولویت قرار گیرد .

وی ادامه داد: تمامی تفاهم‌نامه های لازم در زمینه ساماندهی محوطه پایانه مرزی چذابه انجام شده و انتظار می‌رفت که کار سریع تر پیش رود.

بنا بر این گزارش در جلسه بررسی روند خدمت رسانی و ساماندهی پایانه مرزی چذابه مسایل و مشکلات تردد کامیون ها در این پایانه و توسعه زیرساخت های موجود مطرح و بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید شد .

۹۵۹۴/۶۰۰۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =