۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83419800
T T
۰ نفر

عکس، نقاشی، حجم در گالری گردی‌های پایتخت

۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83419800
عکس، نقاشی، حجم در گالری گردی‌های پایتخت

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی همچون عکس، نقاشی، حجم در پایان هفته فرصتی گالری‌گردی را برای اهل هنر مهیا می‌کنند.

گالری‌ها و مراکز هنری تهران روزهای پایانی این هفته (جمعه ۱۱ مرداد)  میزبان افتتاح نمایشگاه‌های متعددی برای اهل فرهنگ و هنر در پایتخت هستند.

"صد اثر، صد هنرمند" در  گالری گلستان


نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی همچون نقاشی و حجم با عنوان  "صد اثر، صد هنرمند"  جمعه ۱۱ مرداد در  گالری گلستان افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت.
گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ واقع شده است.
 

"پدید آمدن هیولا" در  گالری هما
نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان شادی اجباری "پدید آمدن هیولا" در  گالری هما جمعه ۱۱ مرداد افتتاح می شود و تا سه شنبه ۲۲ مرداد ادامه خواهد داشت.
گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک واقع شده است.

"مکاشفات شخصی" در گالری ثالث 
رویداد "مکاشفات شخصی۲" با حضور تعدادی نویسنده، نقاش، مجسمه‌ساز و نوازنده در گالری ثالث برگزار می‌شود.

این  رویداد توسط داوود بنی اردلان ۱۰ تا ۱۶ مرداد با محوریت قرار دادن چگونگی دریافت هنرمندان و مخاطبان از یک متن ادبی، اجراگران و بازدیدکنندگان را به چالش می‌کشد.

در جریان این رویداد فضای گالری به چهار اتاق تبدیل می‌شود و سه هنرمند نویسنده، موزیسین و نقاش، هرکدام در یک اتاق قرار می‌گیرند. متنی با محوریت عشق و شهر توسط نویسنده خوانده می‌شود، سپس موزیسین و نقاش به‌صورت بداهه به خلق اثر می‌پردازند، در این پروسه مخاطب با روند خلق و رسیدن به اثر هنری از یک متن واحد و چگونگی تبدیل این ابژه به سوژه برخورد می‌کند.

این گالری در خیابان کریم خان زند، بین خیابان ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۰، طبقه سوم قرار دارد.  

"گل و مرغ و کلاغ" در نگارخانه لاله
نمایشگاه گروهی تصویرسازی به انتخاب پژمان رحیمی‌زاده با حضور ۵۷ هنرمند جوان در نگارخانه لاله روز جمعه ۱۱ مرداد ماه افتتاح می‌شود و و تا ۲۳مرداد ادامه خواهد داشت.

آثار این نمایشگاه توسط پژمان رحیمی‌زاده، هنرمند تصویرگر و مدرس هنر گردآوری شده و شامل آثار تصویرسازی روایی و داستانی و همچنین تصویرسازی‌های مستقل و بدون داستان است که بیشتر مفهومی، تمثیلی و بر اساس تجربیات ذهنی شخصی هنرمندان شکل گرفته است که مرز مشترک بین نقاشی و تصویرسازی هستند. موضوع محوری و مشترک بیشتر آثار هنرمندان، پرندگان در موقعیت‌های استعاری، روایی و زیستی مختلف و در مواجهه با طبیعت، انسان و جهان پیرامون‌شان است.

تنوع نگاه هنرمندان به موضوعی واحد از ویژگی‌های این نمایشگاه است که در مجموع شامل بیش از ۶۰ اثر با تکنیک های مختلف است.

هنرمندان شرکت کننده در این رویداد رومینا گودرزی، بهناز جلدی، ستاره واحدی، زهرا صفی آبادی، سحر رضایی، مریم سیف، آرزو کاظم، سیده انسیه هادی، بهاره دیواندری، مریم تاروردی، فرناز مزین، نرگس طهماسبی، زهرا رشید، ندا بشرخواه، لیدا شریفی نیک، سحر به نژاد، گیلدا فتاحی، حدیث جزایری، مریم نصیری، مریم ملکیان، الهام عسگری ابیانه، سرینه بندری، سعیده احمدی، عباس خانقلی، پروانه ری‌شهری، نازنین طهایی، غزل فتح الهی، شیوا قاضی، رعنا آذرمنش، مهرزاد سبزواری، فهیمه حسینی، زینب امینی، الهه افشار، ملیحه محمدیان، صدیقه احمدی، میترا مختارپور، الناز نیکنام، مریم میرزاجانی، یلدا قزل ایاق، مارال دهقانی، گلنوش معینی، مهسا زعیم، فرزانه محمدی، زهره عطار، المیرا رستمی، سولماز عبدیان، آیدا نوری، مهرناز ترکمان، عسل حاذقی، گلنوش ستوده، آیدا ویژه، میثم فراهانی، ساجده رحمتی، فاطمه قاسمی، تهمینه رنجبر سلیمانی، زینب بدری و سعیده رضایی بدر هستند.

نمایشگاه گروهی تصویرسازی"گل و مرغ و کلاغ" جمعه ۱۱مرداد۱۳۹۸ ساعت۱۷تا۲۰ افتتاح شده و تا ۲۳مرداد به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله برپاست.

"سکوت" در گالری کاما
نمایشگاه "سکوت" با نمایش مجسمه‌هایی از محمد مقدسی در مجموعه صلح درون که متاثر از طبیعت و محیط پیرامون هستند در گالری کاما برپا می‌شود.

 نمایشگاه آثار حجم محمد مقدسی با عنوان "سکوت" از ۱۱ تا ۱۶ مرداد در گالری کاما برپا می‌شود.

در نمایشگاه "سکوت" هفت مجسمه از این هنرمند به نمایش در می‌آید. اغلب این آثار با چوب و فلز خلق شده‌اند و متاثر از طبیعت و محیط پیرامون این هنرمند هستند، ۵ اثر این نمایشگاه را محمد مقدسی در مجموعه‌ای به نام "صلح درون" خلق کرده است.

هنرمند درباره انتخاب عنوان "سکوت" برای نمایش مجموعه آثار چوبی‌اش می‌گوید: سکوت، دریچه‌ای است برای درک کلام. در مسیر زندگی بایدها و نبایدهایی است که شدن‌هایی را ایجاد می‌کند، قفل و زنجیرهایی که انسان را از خود دور می‌کند صلح درون دیوارهای بین من و خود را صیقل می‌دهد تا رهاتر و سیال با هستی در جریان باشیم و از خمودگی‌ها و کژی‌های درونی و بیرونی رها شویم.

نمایشگاه"سکوت" از ۱۱ تا ۱۶ مرداد در گالری کاما برپا می‌شود. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم، پلاک۴۴  طبقه دوم مراجعه کنند.

"نمایش عکس‌های برتر سال ۱۳۹۷" در نیاوران
یازدهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال دوربین. نت جمعه ۱۱ مردادماه با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و آژانس عکس تهران در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۳۴۸ فریم عکس منتخب سال ۹۷ از ۳۴۸ عکاس در اندازه ۴۰ در ۳۰ سانتیمتر به نمایش درمی‌آید.  

در این دوره ۹۶۲ عکس به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد که در نهایت ۳۴۸ فریم عکس، توسط ۸ تیم هیات انتخاب شامل عکاسان، خبرنگاران، گرافیست‌ها و ادیتورهای عکس، برگزیده و انتخاب شد. عکاس پوستر  یازدهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال دوربین. نت مجید حجتی است. قرار است آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در ۸ شهر ایران نیز به نمایش گذاشته شوند.

آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال دوربین. نت جمعه ۱۱ مردادماه ساعت ۱۷ است و نمایشگاه تا جمعه ۲۵ مردادماه ۹۸ دایر است.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢١ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤الی ٢١ به فرهنگسرای نیاوران به نشانی انتهای خیابان پاسداران، رو به روی پارک نیاوران مراجعه کنند.

"آوای رنگ" در گالری آوای هنر 
گالری آوای هنر به مدیریت پروین سلیمانی عصر جمعه یازدهم مرداد با نمایش گزیده آثاری از بزرگان آبرنگ ایران اعلام موجودیت می‌کند.

این گالری نو آمده که مدیریت هنری آن را "وحید معینی" به عهده دارد، با نمایشگاه "آوای رنگ" افتتاح می‌شود. نمایشگاهی که در کنار دو اثر کم‌تر دیده شده ناصر اویسی و صادق تبریزی، آثاری از بزرگان آبرنگ ایران مانند علی‌اکبر صنعتی، سمبات، میشا شهبازیان، ‌مظلومی پور، ذی نوری، بهمن نیکو، ناصر نورمحمدزاده، احمد وثوق احمدی… را به تماشا می‌گذارد.

گالری آوای هنر در خیابان فرشته، خیابان بوسنی، بن‌بست پناهی، پلاک یک، تا ۲۵ مرداد میزبان آوای رنگ هنرمندان ایران خواهد بود.

"آن" در گالری فرشته

نمایشگاه گروهی "آن" با مجموعه آثاری از هنرمندان جوان عکاس آدینه یازدهم مرداد ماه ساعت ۱۷ الی ۲۱ در محل گالری فرشته برگزار می‌شود و به مدت چهارده روز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کیوریتور این نمایشگاه صالحه خوانساری؛ مجموعه آثاری از حانیه محبعلی، پارمیدا آستانه، کیانا شکوهی راد، عرفانه روزگرد، سارا نجاری، زینب حیدرتامینی، فاطمه نیکبخت، راحیل حیدری، یاسمین مشهدی صحاف، فرزانه کریمی، سنا کاظمی و سحر سروش را گرد هم آورده است.

در حاشیه این نمایشگاه به قلم صالحه خوانساری آمده است: نمایشگاه گروهی "آن" فرصتی برای نمایش هیجانات و کنش‌های درونی افرادی است که طبیعت بکر  و دست‌نخورده این جهان را به خدمت گرفته‌اند.

طبیعت به خودی خود به آن بخش از جهان که ساخته دست آدمی نیست اطلاق می‌شود، اما انسان امروزی در مواجه با آن، در صدد تخلیه عواطف و هیجانات و ناگفته‌هایش است.

در این نمایشگاه هنرمندان با استفاده از تمهیدات دوربین، لوازم عکاسی و حرکات بدنی، به‌طور تصادفی و آنی، معنی دیگری از طبیعت را ارائه داده‌اند.

نشانی گالری فرشته خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر روبه روی پارکینگ رویال - پلاک ۱۶۷۱ است.

 "اقلیم حیرانی" در مرکز نبشی

نخستین نمایش عکس‌های محمد صیاد پس از پنج دهه فعالیت حرفه‌ای  جمعه  ١١ مردادماه جاری در مرکز نبشی رونمایی می‌شوند و تا هشتم شهریورماه ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه با بیش از یکصد قاب، روایت رنج آوارگان و کوچندگان کردهای عراق و پناه‌ آوردنشان به خاک ایران در دوران اعمال فشار حکومت صدام بر کردهای این کشور است.
محمد صیاد صبور از پیشکسوتان عکاسی خبری در ایران است که از سال ۱۳۵۷ و در آستانه­ی پیروزی انقلاب اسلامی، درحالی­که هنوز در روزنامه­ی آیندگان مشغول کار بود، همکاری خود را با خبرگزاری آسوشیتدپرس آغاز کرد. صیاد از آغاز جنگ ایران و عراق به صورت مستمر برای تهیه عکس و ارسال به این خبرگزاری به جبهه‌ها می‌رفت.

 مرکز نبشی واقع در خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو، پلاک ۵۱  واقع شده است.

"از تضاد تا هماهنگی" در گالری اُ

نمایشگاه آثار بویه سادات‌نیا، حامد حیدری و مرتضی متقی با عنوان "از تضاد تا هماهنگی" ۴ تا ۱۵ مرداد در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

"تن‌ها" در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی نقاشی "تن‌ها" ۴ تا ۱۳ مرداد در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان قندی (دریا)، پلاک ۶ برپاست.

"ریشه‌ها" در گالری آریا

نمایشگاه گروهی نقاشی "ریشه‌ها" ۴ تا ۲۵ مرداد در گالری آریا به آدرس خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ برقرار است.

"خود" در گالری  انگار

نمایشگاه گروهی "خود" ۴ تا ۱۷ مرداد در گالری انگار به نشانی شیخ‌بهایی جنوبی، برج‌های A S P، همکف تجاری، پلاک ٦٥ برپاست.

"گل گاو زبان" در گالری  ایرانشهر

نمایشگاه آثار شهروز صدرفرزانه با نام "گل گاو زبان" ۴ تا ۲۵ مرداد در گالری ایرانشهر برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند، پلاک ۶۹ قرار دارد.

"او" در گالری این‌جا

نمایشگاه گروهی "او" ۴ تا ۲۵ مرداد در تالار این‌جا به نشانی نوفل لوشاتوی شرقی، کوچه پدرام، جنب شماره ٤، نمای آجری، درب کوچک برپاست.

"اتفاق شانزدهم" در گالری باسمه

نمایشگاه آثار حجمی لیلا شوقی با عنوان "اتفاق شانزدهم" ۴ تا ۱۸ مرداد در نگارخانه باسمه واقع در  ملاصدار، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، بلوک A، واحد ۱۰۲ اداری میزبان هنردوستان است.

"نگاره امید" در باغ موزه هنرایرانی

نمایشگاه گروهی تصویرسازی "نگاره امید" ۴ تا ۱۴ مرداد در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برپا است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولی عصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی، باغ موزه هنرایرانی مراجعه کنند.

چاپ دستی در گالری تم

نمایشگاه گروهی چاپ دستی ۴ تا ۱۴ مرداد در گالری تم برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰ قرار دارد.

"سفر به درون، کشف برون" در گالری دیلمان

نمایشگاه نقاشی حامد مصطفوی با نام "سفر به درون، کشف برون" ۴ تا ۲۵ مرداد در گالری دیلمان برپاست. این گالری به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی، شماره ۵۰ میزبان علاقه‌مندان است.

"در متن تن" در گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی احسان ارجمند با نام "در متن تن" ۴ تا ۱۴ مرداد در گالری ساربان برپاست. علاقمندان می‌توانند به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول مراجعه کنند.

"خروس‌خان" در سرزمین هنر

نمایشگاه مجسمه‌های حامد مشمولی با عنوان "خروس‌خان" ۴ تا ۱۴ مردادماه در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ میزبان هنردوستان است.

"تکه‌ها" در گالری سیحون

 نمایشگاه گروهی نقاشی "تکه‌ها" فراز ناصرشریف، کتایون معادلیان و یاسمن رسولی ۴ تا ۱۶ مرداد در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برپاست.

"دوئت با پارتیتور رنگی" و نمایشگاه گروهی مجسمه " در گالری شیرین

نمایشگاه نقاشی شیما فریدنی با نام "دوئت با پارتیتور رنگی" و نمایشگاه گروهی مجسمه "روایت‌های حلقه" ۴ تا ۱۶ مرداد در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ مراجعه کنند.

"عهد" در گالری فرمانفرما

نمایشگاه آثار ایمان لعلی با نام "عهد" ۴ تا ۱۸ مرداد در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

"سرامیک و مجسمه" در ماه مهر 

نمایشگاه گروهی سرامیک و مجسمه شاگردان پرویز تناولی ۴ تا ۱۸ مرداد در گالری ماه مهر به نشانی خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک ۷ برپاست.

 "عکس" در گالری محسن

نمایشگاه عکس‌های مهدی خندان و وحید دشتیاری ۴ تا ۱۶ مرداد در گالری محسن برپاست. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ قرار دارد.

"فصل وصل" در گالری مستقل

نمایشگاه نقاشی نگین خامسی  با عنوان "فصل وصل" ۳ تا ۱۵ مرداد در گالری مستقل تهران به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع شرقی پارک دانشجو (تئاترشهر)، خیابان رازی پلاک ۵۰ برگزار می‌شود.

"نامرئی‌ها" در گالری والی

نمایشگاه عکس امیرحسین شایگان با نام "نامرئی‌ها" ۴ تا ۱۵ مرداد در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

"پنداری دیگر" در گالری اعتماد نگارستان

نمایشگاه نقاشی فریبا فرقدانی با نام "پنداری دیگر" تا ۲۲ مرداد درگالری اعتماد نگارستان به نشانی، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان میزبان علاقمندان است.

" خاک" در گالری خاک

نمایشگاه سالانه خاک تا ۱۵ مرداد در گالری خاک واقع در خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

"معصیت" در گالری دستان+۲ 

نمایشگاه چاپ دستی سینا چوپانی با نام "معصیت" تا ۱۱ مرداد در گالری دستان+۲ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره۸ طبقه ۲ مراجعه کنند.

عکاسی مینیمالیسم در گالری راه ابریشم

نمایشگاه آثار برگزیده جایزه عکاسی مینیمالیسم تا ۲۰ مرداد در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، پلاک ۲۱۰ برپاست.

"جاده فرعی" در گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه نقاشی طلوع ناصری با نام "جاده فرعی" تا ۱۱ مرداد در گالری زیرزمین دستان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۶ مراجعه کنند.

"تروما" در گالری سلوک

نمایشگاه گروهی نقاشی "تروما" تا ۸ مرداد در گالری سلوک به نشانی خیابان فرشته، خیابان تختی، کوچه یکم، پلاک ۱ برپاست.

"نقاشی" در گالری نیان

نمایشگاه نقاشی‌های مهدی عربی و نمایشگاه چیدمان امید آفرین‌زاد تا ۱۱ مرداد در گالری نیان به نشانی بلوار اندرزگو، بلوار صبا، کوچه شب‌نما، نبش کوچه گوهر، شماره ۲ برپاست.

"مواجهه" در گالری دنا

نمایشگاه عکس کاترین نظری با نام "مواجهه" تا ۴ مرداد در گالری دنا برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، طبقه ۲ مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha