استاندار کردستان: اولویت واگذاری زمین‌های آموزشی با فرهنگیان باشد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: اولویت واگذاری لکه های (زمین های) آموزشی در نقاطی از استان که نیاز به ایجاد مدرسه جدید ندارند با فرهنگیان باشد.

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: انتظار می رود در مناطقی از استان که لکه های آموزشی وجود داشته اما احداث مدرسه در آن محل نیاز نیست، مسکن و شهرسازی این لکه ها را به افراد غیر واگذار نکرده و اولویت واگذاری آن با فرهنگیان و آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به وجود تعدادی مدارس تخریبی و خطر آفرین در سطح استان که بازسازی آن نیازمند اعتبارات ملی و استانی است، افزود: باید تلاش شود حداقل ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی این فضاهای آموزشی در سال جاری تامین و عملیات پروژه آغاز شود.
استاندار کردستان اضافه کرد: زمینه های لازم برای شروع فعالیت احداث و یا مقاوم سازی فضاهای آموزشی در سطح شهر و روستا باید در سریعترین زمان ممکن انجام شود و در این بخش به هیچ عنوان زمان را از دست ندهیم.
وی یادآور شد: در مناطق روستایی فعالیت های بسیار خوبی در حوزه های راه، آب، گاز و دیگر بخش ها انجام شده اما باید ساخت فضای آموزشی ایمن در این مناطق نیز با جدیت دنبال شود چرا که وجود یک مدرسه ایمن از راه و گاز و دیگر موارد واجب تر است.
مردانیا همچنین با تاکید بر درست عمل کردن و درست مدیریت کردن پروژه های مختلف از جمله پروژه های آموزشی گفت: با وضعیت اقتصادی موجود کشور و تنگناهای مالی دولت، هر کس درست عمل نکند به مردم و نظام خیانت کرده است.

پروژه های آموزشی در اولویت
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این نشست گفت: در شورای برنامه ریزی پروژه ها اولویت بندی می شوند و در این میان همواره اجرای پروژه های آموزشی استان برای تخصیص اعتبار در اولویت هستند.
بهرام نصراللهی زاده افزود: برای سال تحصیلی جدید نیز اگر فضای آموزشی دارای مشکل که برای اول مهر مورد نیاز است شناسایی و به ما ابلاغ شود در اولویت تخصیص اعتبار قرار خواهد گرفت.
وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر ساختمان های دولتی زیادی هستند که فضاهای مازاد و غیرقابل استفاده دارند که می توانند برای استفاده در بخش های دیگر و رفع مشکل برخی سازمان ها آنها را واگذار کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش می توانند ساختمان هایی که در سایر ادارات مازاد بوده و قابلیت تبدیل به فضای آموزشی دارند را شناسایی و به ما ابلاغ کنند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود ضمن اینکه آموزش و پرورش نیز در هر نقطه ای از استان در این زمینه ساختمان مازاد دارد می تواند در اختیار سایر نهادها قرار دهد.
وی در بخش دیگری اظهار داشت: در برخی از مناطق روستایی استان مدارس مناسب و مطلوب وجود دارد اما یا تعداد دانش آموزان بسیار کم است و یا روستا کاملا تخلیه شده این در حالی است که در برخی نقاط با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
نصراللهی زاده با تاکید بر تجمیع مدارس روستایی گفت: باید به گونه ای وارد عمل شویم که هم همه دانش آموزان از فضای آموزشی مطلوب برخوردار باشند و هم اینکه هزینه ها در جای درست انجام شده و فضاهای بلا استفاده نداشته باشیم.
 
تغییر کاربری لکه های آموزشی به مسکونی
معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این نشست با تاکید بر بررسی های مجدد و بازدید از محلاتی که لکه های آموزشی دارند، گفت: جایی که این لکه های آموزشی وجود داشته و مالکیت آن با دولت است با اعلام عدم نیاز آموزش و پرورش به مسکونی تغییر کاربری داده خواهد شد.
شهرام ملکی افزود: تغییر کاربری لکه های آموزشی به مسکونی باید به شرطی باشد که فضاهای آموزشی در آن نقاط جبران و سرانه مورد نظر تامین شده باشد.
وی همچنین به افزایش اراضی به داخل محدوده تعاونی ها اشاره کرد و یادآور شد: برای تعاونی هایی که خارج از محدوده و داخل حریم زمین خریداری کرده بودند صرفا در قالب طرح جامع بازنگری شهری قرار می گیرند.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: بر این اساس اگر جایی قرار بود ظرفیتی به مجموعه شهر اضافه شود اولویت با تعاونی هایی است که از قبل زمین ها را خریداری کرده اند و اکنون در چند شهر این کار را شروع کرده ایم.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =