۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبر: 83417429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت مردمی و فرهنگ سازی از الزامات مقابله با اعتیاد است

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: بهره مندی حداکثری از ظرفیت مردمی و فرهنگ سازی و ایجاد مصونیت در افراد از الزامات ضروری مقابله با اعتیاد است و مولفه های مقابله با سوء مصرف نباید کسالت بار و تکراری باشد.

به گزارش ایرنا، « احمد طهرانی » روز سه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خمین، افزود: اقدامات خوبی در حوزه های پیشگیری، مقابله و درمان مواد مخدر انجام شده اما ماهیت برنامه ها نیازمند به روزرسانی و بازنگری است
وی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان در عرصه مقابله با مواد مخدر نمره قبولی دارد اما باید شیوه ای اعمال شود که پیشگیری از مقابله سبقت پیدا کند.
فرماندار خمین اظهار داشت: با وجود فعالیت‌ها و زحماتی که در این حوزه‌ کشیئه می شود تهدید مصرف مواد مخدر به ویژه برای نوجوانان وجود دارد.
طهرانی گفت: در حوزه‌ درمان و پیشگیری از اعتیاد نیز در خمین اقدامات خوبی صورت گرفته  اما باید برای معتادانی که پس از ترک بازگشت دوباره دارند چاره اساسی کرد.
وی تاکید کرد: برای حل این معضل باید از ظرفیت نخبگان دانش آموخته دانشگاهی شهرستان در حوزه های جامعه شناسی و روانشناسی در انجام پژوهش های علمی و کاربردی استفاده شود. 
فرماندار خمین گفت: فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر باید به طور مستمر ارزیابی شود و نقاط قوت و ضعف آن با حساسیت مورد ارزیابی قرار بگیرد.
طهرانی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مصرف مواد مخدر در بین جوانان یکی از ابعاد جنگ نرم دشمنان است، افزود: پیشگیری از اعتیاد در جامعه هزینه‌ای کمتر از درمان معتاد دارد و باید در اقدامات این حوزه برجسته سازی شود.
فرمانده نیروی انتظامی خمین نیز در این نشست  گفت: ۳۸ طرح مبارزه با مواد مخدر امسال در این شهرستان اجرا شده است.
سرهنگ « عزیز عزیزی » افزود: با اجرای این طرح ها ۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و ۳۱۱ نفراز سوداگران مرگ  دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: آگاه سازی خانواده ها نسبت به مواد مخدر صنعتی جدید امری حیاتی است چراکه هنوز ابعاد مخاطره آمیز و  آسیبهای جسمی و روحی مصرف این مواد برای طیف هایی از جامعه ناشناخته است.
رئیس بهزیستی خمین نیز اظهار داشت: ۸۰ درصد پاک شده ها در روند درمان اعتیاد خمین بازگشت مصرف داشته اند و نوع درمان و ماندگاری آنان در کمپ های ترک اعتیاد در بازگشت معتادان به مصرف تاثیر دارد.
« اسماعیل خانجانی » افزود: سه مرکز ترک اعتیاد در خمین  فعال است و ۱۱۵ معتاد امسال با مراجعه به این کمپ ها تقاضای ترک داشته اند.
وی افزود: ۹۸۵ مصرف کننده مواد مخدر در مرکز اقامتی درمانی دی آی سی خمین تحت درمان قرار دارند.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.
۹۹۳۰     /۶۰۱۳/
 

سرخط اخبار استان‌ها