۹۹ درصد تخلفات کالا و خدمات در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۹.۰۷ درصد پرونده‌های ورودی در بخش تخلفات کالا و خدمات در استان رسیدگی و احکام آنها صادر شده است که سرعت قابل توجه رسیدگی به این پرونده‌ها را نشان می‌دهد.

محمد اقوامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۳۳۸ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات به این اداره کل وارد شده که از این تعداد به سه هزار و ۳۰۷ فقره پرونده رسیدگی شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت تنها ۳۱ پرونده رسیدگی نشده که این تعداد نیز در حال رسیدگی در شعب مختلف است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: متهمان این پرونده‌ها پس از رسیدگی به پرداخت ۶۷ میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال جریمه محکوم شده اند.

وی بیان کرد: گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهم‌ترین تخلفات صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل می‌دهد.

اقوامی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز تخلف، موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی این اداره کل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.

وی گفت: تخلف‌های بخش کالا و خدمات بیشتر در واحدهای صنفی و توزیعی اتفاق می‌افتد و اصناف می‌توانند با رعایت مقررات مرتبط به ویژه در حوزه درج قیمت و فروش با قیمت مصوب و مناسب، موجب کاهش بخش قابل توجهی از تعداد تخلف‌های این بخش شوند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعال است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =