۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۸
کد خبر: 83413630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«قاسمی» در یک قدمی طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن

تهران- ایرنا- کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک مردود شدن مجدد نمونه آزمایش آرتور تایمازوف در المپیک لندن را تایید کرد و بدین ترتیب «کمیل قاسمی» در یک قدمی کسب مدال طلای المپیک قرار گرفت.

تارنمای اتحادیه جهانی کشتی با درج این خبر نوشت: کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک رای خود را در مورد آرتور تایمازوف ازبکستانی اعلام و تایید کرد که تست مجدد نمونه دوپینگ وی مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن مردود است؛  آزمایش دوپینگ تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون (AAS) مثبت شده بود.
این کشتی گیر ازبک در مسابقات آن سال در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدال‌ها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود، بلال ماخوف از روسیه همچنان به عنوان برنده مدال نقره باقی ماند و با احتساب جدول جدید مدال‌ها، «ترول دلاگنف» از آمریکا صاحب مدال برنز می‌شود.

رده‌بندی مدال آوران المپیک ۲۰۱۲ لندن به ترتیب زیر تغییر خواهد یافت:

مدال طلا: کمیل قاسمی از ایران

مدال نقره: بلال ماخوف از روسیه

مدال برنز: ترول دلاگنف از آمریکا

مدال برنز: دولت شابانبای از قزاقستان

ناگفته نماند که ممکن است تایمازوف طی ۲۱ روز نسبت به تصمیم کمیسیون اخلاق کمیته بین‌المللی المپیک درخواست فرجام خواهی کند و پس از این تاریخ اتحادیه جهانی کشتی نیز محرومیت این ورزشکار را اعلام خواهد کرد.
کمیل قاسمی که به تازگی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است با یک طلا و یک نقره المپیک و یک نقره پیکارهای جهانی به پرافتخارترین آزادکار سنگین وزن کشتی آزاد ایران تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha