رصد اشتغال دانش‌آموختگان دوره‌های آموزشی را سامان می‌بخشد

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به راه اندازی دفتر رصد اشتغال دانش آموختگان گفت: ‌رصد وضعیت اشتغال دانش آموختگان، دوره های آموزشی دانشگاه ها را ساماندهی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، علی خاکی صدیق روز چهارشنبه در آیین "تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی" با ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه در سال های اخیر عنوان کرد: کیفی سازی در عرصه های متعدد از جمله اساسی ترین دستاورهای این مرکز در چهار سال گذشته بوده است.

وی در این برنامه که در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی عمران خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد؛ افزود: رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری، حضور در نظام های رتبه بندی و دانشگاه های سطح کشور، فقدان توسعه کمی دانشجویان و استادان، اصلاح نسبی هرم هیات اعضای علمی، سیاست های متناسب با شرایط گذار، بازنگری در هیات ممیزه و قوانین و ضوابط جذب نیز از دیگر اقدامات این دانشگاه در این سال ها به شمار می رود.

خاکی صدیق تصریح کرد: تمدید برخی از قراردادها و اعطای پایه های تشویقی، راه‌اندازی رسمی واحد علم‌سنجی و تصویب طرح راهبردی هم از جمله دستاوردهای اخیر است.

وی همچنین به ارزیابی دانشکده های مهندسی اشاره کرد و افزود: ارزیابی گروه های آموزشی و استادان، بازسازی آزمایشگاه های کارشناسی (با هزینه کرد ۶ میلیارد تومان اعتبار)، کارگاه های آموزشی، حمایت از پروژه های آزمایشگاهی، عملی و زمینه های پژوهشی، توسعه کیفی مقاله ها، ارتقاء فناوری اطلاعات، تشویق دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور انتشارپژوهشی، اصلاح سیاست چاپ مقاله در نتیجه همکاری های علمی بین الملل و کیفی گرایی انتشارات از دیگر اقدامات موثر در این زمینه است.

خاکی صدیق اظهار داشت:‌ در سال ۱۳۹۲ معاونت بین الملل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی راه اندازی و سند بین المللی سازی تدوین شد. دوره های بین المللی مشترک بار دیگر راه اندازی و پذیرش دانشجویان خارجی و استادان وابسته بین المللی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ فرصت های مطالعاتی و ماموریت پژوهش های بین المللی نیز احیاء شد و اولین خوابگاه دوستی ملل احداث و توسعه و گسترش خدمات الکترونیکی مورد توجه ویژه قرار گرفت.

خاکی صدیق همچنین راه اندازی کتابخانه دیجیتال، ارتقاء رتبه و بومتریک، حضور در فضای مجازی از سال ۹۳، توسعه زمینه های بین رشته ای با تاکید بر نوآوری ملی، نیازمندی جامعه و توانمندی داخلی، ارتقاء فرایندهای یادگیری، برنامه های رسمی آموزش و غیررسمی آموزشی، کارآفرینی و اشتغال پذیری و رصد وضعیت اشتغال دانش آموختگان را نیز از دیگر دستاوردهای حیاتی این دانشگاه در سال های اخیر برشمرد.

جهش علمی؛ مطالبه مقام معظم رهبری

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ خواجه نصیر نیز در این برنامه اظهار کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها بر یک بنای حسنه تاکید دارد. 

سید مهدی علم خواه افزود: در این مرکز عرصه های مدیریتی به عنوان یک مسئولیت نگریسته شود و تفاوت آن با ریاست این است که مسئولیت بسته فرهنگی به همراه دارد. رئیس به عنوان یک مسئول باید در محضر خداوند و مردم پاسخ‌گو باشد.

وی ادامه داد:‌ فرار از مسئولیت و مقدم دانستن دیگران در برعهده گیری مسئولیت ها از جمله اخلاق مدیریت و مسئولیت به شمار می رود.

علم خواه در پایان تاکید کرد: جهش علمی مطالبه مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است و برای دستیابی به این مهم باید آزمایشگاه های دانشگاهی تجهیز شوند. آیین نامه های ارتقاء اساتید تغییر یابد و مسائل فرهنگی و معنوی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

"فرهاد یکه یزدان دوست" سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز مراکز علمی بیش از هر زمان دیگری به برقراری مودت، دوستی و رافت نیازمند است.

وی افزود: این دوستی باید در این دانشگاه نیز برقرار شود؛ اعضای علمی و اداری تحمل انتقاد و صدای اعتراض را داشته باشند؛ مدارا کنند و با تکیه بر الطاف الهی در جهت یک‌پارچه سازی این مجموعه علمی با همدلی به پیش روند.

آیین تکریم علی خاکی صدیق رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و معارفه فرهاد یکه یزدان دوست به عنوان سرپرست جدید دانشگاه با حضور عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم در دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه برگزار شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =