اجرای ۲ طرح  راهسازی و ریلی، زیرساخت‌های خراسان شمالی را متحول می‌کند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اجرای خط ریلی جوین به اسفراین و محور بجنورد به جنگل گلستان، زیرساخت‌های ریلی و راهی این استان واقع در شمال شرق کشور را متحول می‌کند.

علیرضا مصطفی زاده بورا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره اجرای پروژه راهسازی محور بجنورد - جنگل گلستان گفت: طول این مسیر، ۱۴۳ کیلومتر است که تاکنون ۷۰ کیلومتر آن به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفته است.

وی افزود: در سفر تیرماه رئیس جمهوری به استان، برای تامین دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت باقی مانده این محور قول داده شد و قرار است ۹۰ کیلومتر از مسیر باقی مانده، با اعتبارات سفر کاروان دولت تدبیر و امید در دو سال آتی، تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، حدود ۷۰ کیلومتر از این مسیر به بهره براری رسید.

مصطفی زاده بورا در باره اجرای طرح راهسازی میامی-جاجرم گفت: این پروژه ۸۵ کیلومتر طول دارد که حدود ٣٥ کیلومتر آن در این استان و مابقی در سمنان است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال ۸۹ آغاز شده و در این استان تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: اجرای این پروژه راهسازی، راه دسترسی مرکز استان به تهران را ۹۰ کیلومتر کوتاه تر می کند و یکی از طرحهای اولویت‌دار برای این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به قول دولت برای تامین دوهزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح ریلی جوین –اسفراین گفت: تامین اعتبار برای این طرح ریلی از پیشنهادهای ما در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان بود که قول مساعد در این باره داده شد.

وی افزود: طول این طرح ریلی ۵۷ کیلومتر است که ۲۷ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای این طرح در استان ۶۵ درصد پیشرفت دارد اظهار داشت: تکمیل این پروژه ریلی سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مصطفی زاده بورا گفت: اجرای طرح راهسازی مسیر بجنورد-سنخواست، یکی از پروژه های اولویت دار استان است و تکمیل آن، ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.  

طرح راهسازی بجنورد-سنخواست، ۹۰ کیلومتر طول دارد و اجرای آن از سال ۸۵ آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بر اساس این گزارش، طرح راه‌سازی مسیر بجنورد به سنخواست یکی از مهم‌ترین طرحهای راهسازی است که به علت کمبود اعتبار به‌کندی پیش می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی خرسان شمالی گفت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، برای چهار خطه کردن محور بجنورد اسفراین هم یکهزار میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شد که از این میزان با تامین و اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال موافقت شد البته هنوز نهایی نشده است.

مصطفی زاده بورا با اشاره به اینکه برای کمک به اجرای طرحهای راهسازی در محورهای روستایی استان در سفر رئیس جمهور به استان در سال ۹۴، تامین ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد افزود: از این میزان اعتبار، ریالی به دست نرسید و مقرر شد تا در سفر امسال، تمام این مبلغ پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در این استان، چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که دو هزار کیلومتر از این طول آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی خرسان شمالی افزود: اکنون ۸۰ طرح راهسازی در محورهای روستایی استان به طول ۸۳۰ کیلومتر در حال اجرا است.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی، سالانه ۱۰۵ تا ۱۱۵ کیلومتر راه روستایی در این استان ساخته و آسفالت می شود.

۷۱۸۵/‌ ۶۰۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =