سند تحول بنیادین باید گفتمان ها را تغییر دهد

تهران- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین باید گفتمان‌ها را در مدرسه تغییر دهد و مدیران مدارس بتوانند با تشخیص مفاهیم، برنامه‌ها را ‌پیش ببرند.

به گزارش روز یکشنبه وزارت آموزش و پرورش، «علیرضا کمرئی» در نشست سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با مدیران و کارکنان معاونت متوسطه، اظهارداشت: تعهد حرفه‌ای کارکنان از ویژگی این حوزه بوده که با تلاش مضاعف آنها شاهد رشد بیشتر این معاونت در آینده خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس اسناد فرادستی و چشم ‌انداز ۲۰ ساله کشور توسعه کمی و کیفی در دستور کار این معاونت بوده و فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این معاونت به نمایندگی از وزارت آموزش ‌و پرورش در ۱۵ کمیسیون مختلف ازجمله کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی حضور دارد و پیگیر سیاست‌های وزارت آموزش ‌و پرورش در خارج از حوزه ستادی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، این معاونت را دارای جایگاه ویژه‌ای دانست و تصریح کرد: خروجی آموزش‌ و پرورش کشور در دوره متوسطه است، لذا آموزش‌هایی که در دوره‌های تحصیلی داده می‌شود، در دوره متوسطه عینیت می یابد که از دوره متوسطه به عنوان دوره‌ای کلیدی نیز یاد می‌شود.

کمرئی مدیریت راهبردی را از برنامه ها و فعالیت های این معاونت عنوان کرد و گفت: برنامه‌ سند تحول، درس ملی، برنامه ویژه مدرسه و طرح تعالی مدیریت از حوزه‌های کاری و فعالیت‌های این معاونت است.

وی افزود: با توجه به وجود سند تحول بنیادین و سایر طرح ها، تلاش داریم در اولین قدم، بین برنامه‌های این معاونت انسجام مفهومی ایجاد کرده و مدل مفهومی منسجمی را شکل دهیم. زیرا بخش زیادی از پراکندگی‌ها نتیجه آشفتگی در عدم هماهنگی بین طرح‌ها است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه تعالی یک سیستم توسعه مدیریت آن بوده و ابزاری برای ارائه سند درس ملی است که موازی کاری با سایر برنامه‌ها ندارد.

 کمرئی ادامه داد: ۳۳هزار و ۷۵۵ آموزشگاه متوسطه در برنامه تعالی مدیریت تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی توسعه نیروی انسانی را بسیار اهمیت دانست و افزود: طراحی الگویی برای توسعه حرفه‌ای مدیران در دستور کار است و در این راستا۴۰برنامه نیز داریم.

معاون آموزش متوسطه گروه‌های آموزشی را با اهمیت توصیف و خاطرنشان کرد: در سال قبل که پایه دوازدهم در حال استقرار بود، گروه‌های آموزشی توانستند مشکلات را رفع کنند.

کمرئی تصریح کرد: در حوزه غنی‌سازی و یادگیری، مسابقات در چند سطح اجرا می‌شود که از آن به‌عنوان یک رخداد علمی نیز یاد می‌شود.

وی سیاست‌های این معاونت را در راستای خلق موقعیت‌های یادگیری عنوان کرد و گفت: انتظار داریم این معاونت و نقش راهبری آن به‌عنوان آموزش رسمی کشور بیش‌از پیش مورد توجه قرار گیرد.

تشریح برنامه تعالی مدیریت، عدم اجرای طرح‌های موازی در مدارس، تقویت مالی معاونت آموزشی، لزوم تقویت مالی آموزش متوسطه، ضرورت وجود نیروی انسانی مناسب تحول، تربیت نیروی انسانی جوان و زمینه انتقال تجارب به آن‌ها، افزایش جذب سرباز معلم‌ها به ‌ویژه برای مناطق محروم، تربیت مدیران مدارس از دیگر موضوعات مطرح شده معاون آموزش متوسطه در این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =